Onderweg Persoonlijk

De 6 beste tips voor een geslaagde work-out in de buitenlucht

Partner redactie
Geschreven door Partner redactie


Dat sporten in de buitenlucht een positief effect heeft op onze gezondheid, weten we allemaal. De één traint voor een wedstrijd en de ander sport liever om tot rust te komen in de natuur. Welk doel jij ook hebt, er liggen altijd valkuilen op de loer die fun en prestaties kunnen belemmeren. Daarom hebben wij Maaike van Bever om een paar tips gevraagd. Hoewel je bij Bever misschien gelijk denkt aan een groot assortiment voor wandel- of kwampeeravonturen, is de winkel helemaal up to date als het gaat om innovatie en gadgets. Met deze tips zorg je voor een geslaagde work-out en houd je je trainingen uitdagend! Lees ook: Houd je sporttas stinkvrij.

Tips

  1. Stel realistische doelen
    Zeker wanneer je (nog) geen fanatieke sporter bent, is het belangrijk om jezelf niet te overschatten en je trainingen op te bouwen. Als je te fanatiek begint, is de kans op blessures groter. Daarom is het goed om realistische doelen te bepalen. Het GPS-sporthorloge van TomTom helpt je middels de functie ‘doelen stellen’, waarmee je dagelijkse en wekelijkse doelen kunt vastleggen en je je vooruitgang in de gaten kunt houden.
  2. Zorg voor genoeg rust
    Te vaak trainen om zo snel mogelijk het gewenste resultaat te bereiken, is een veelgemaakte valkuil. Een rustdag is minstens zo belangrijk, hiermee zorg je ervoor dat je spieren sterk kunnen groeien. Ook tijdens het sporten kun je je snelheid en conditie verbeteren door beweging af te wisselen met rust. De functie ‘intervaltraining’ op de TomTom Runner 3 kan je hierbij helpen.
  3. Slaap lang en goed
    Genoeg slaap helpt om je sportprestaties te verbeteren. Door voldoende slaap functioneren je
    hersenen beter, krijgt je immuunsysteem een boost en herstellen je spieren sneller na een training. Kortom: slaap kan een positieve invloed hebben op je sportresultaten. Twijfel jij wel eens of je wel voldoende uren in dromenland doorbrengt? De automatische slaaptracking op het GPS-sporthorloge weet of je de nodige nachtrust krijgt.
  4. Een goede balans
    We weten allemaal dat het gezond is om naar buiten te gaan. Sporten in de natuur zorgt niet alleen voor een frisse neus maar verbetert ook je concentratievermogen en verlaagt de kans op stress. Het beste resultaat bereik je door verschillende outdoor activiteiten met elkaar af te wisselen. Dit zorgt voor een goede balans, je houdt het leuk voor jezelf en je blijft gemotiveerd. Leuk weetje: de TomTom Runner 3 houdt prestaties van al je sportactiviteiten en bewegingen bij, of je nu aan het lopen, fietsen of zwemmen bent.
  5. Houd je hartslag in de gatennccdd60015-3426-01-runner3_pink_orange_r__spark-basic-it-kopie-kopie
    Een veel gemaakte valkuil tijdens het hardlopen is rennen met een te hoge hartslag. Wat veel mensen niet weten is dat je hierdoor juist minder vet verbrandt. Een rustiger tempo, dat je langer vol kunt houden, is beter wanneer je echt af wilt vallen. De Runner 3 cardio beschikt over een ingebouwde hartslagmeter die je hartslag meet op je pols. Hiermee kun je in vijf verschillende hartslagzones trainen.
  6. Verken je route
    Buiten je comfortzone gaan was nog nooit zo makkelijk met de functie ‘routeverkenning’. Hiermee kun je nieuwe routes ontdekken, zonder ooit twee keer dezelfde te hoeven volgen. Je kunt onverkende routes via de MySports-website downloaden naar je sporthorloge en via een GPS-trace vind je altijd de weg naar je startlocatie terug. De route kun je na je training met je vrienden delen via social media en hen uitdagen om ook nieuwe trajecten te verkennen.

Speciaal voor de fanatiekelingen onder ons: met de ‘racemodus’ kun je een van je vorige prestaties selecteren om tegen te racen.

It never gets easier – you just get better!

fietsen-tomtom

Muziek

Het enige wat je nu nog te doen staat is je favoriete muziek te uploaden (op de Runner 3 music passen meer dan 500 nummers), je sportschoenen aan te trekken en naar buiten te gaan!

Bever heeft de Tomtom Runner 3 als één van de eerste in Nederland weten te bemachtigen. Het slimme sporthorloge is vanaf nu te pre-orderen en vanaf 19 september verkrijgbaar in de webshop of in een van de 40 winkels van Bever. Daag jij jezelf uit om van iedere training een geslaagde work-out te maken? Ontdek dan hier alle varianten van de TomTom Runner 3.




over de auteur

Partner redactie

Partner redactie

Onze Partner-redactie levert redactionele diensten aan commerciële partners van Reshift. Artikelen die door deze redactie geschreven zijn, herken je aan het lichtblauwe Partner-label. De Partner-redactie opereert gescheiden van de reguliere Reshift-redacties, zodat de redactionele onafhankelijkheid van deze laatste groep gegarandeerd blijft.

De Partner-redactie maakt artikelen die aansluiten bij de interesses van de lezers/bezoekers van de verschillende titels van Reshift. Daarbij wordt - onder meer - gebruikgemaakt van informatiebronnen bij de commerciële partners. De onderwerpkeuze en de inhoud van dergelijke artikelen komen tot stand in overleg met deze partners. Reshift vindt het belangrijk dat deze artikelen duidelijk herkenbaar voor u zijn. Inderdaad, vandaar het Partner-logo.

Reageer

1 reactie

  • Goede tips, ik loop zelf ook graag (2 maal per week een half uurtje) en vind zeker de tip om ook voldoende rust in te lassen erg belangrijk!