Persoonlijk Thuis

De voordelen van een schoonheidsslaapje

schoonheidsslaapje-lifehacking
Isabeau Engelaar
Geschreven door Isabeau Engelaar

Dat slapen goed voor je is weten we inmiddels wel. Een goede nachtrust doet wonderen. Door genoeg slaap te pakken zien we er overdag een stuk beter uit. Met deze tips kun jij er na een schoonheidsslaapje weer tegenaan. Lees ook: 8 Oorzaken die jou slaapgebrek kunnen bezorgen.

Verzorging

Hydratatie

Het is belangrijk om goed gehydrateerd te zijn. Denk hier niet alleen aan het drinken van genoeg water, maar ook aan de luchtvochtigheid in je slaapkamer. Vooral in de winter, wanneer de kachel aan staat, is het belangrijk om je huid goed te hydrateren. Zet het raam om een kiertje, zet de kachel s’ nachts uit, zet een glaasje water naast je bed om een droge huid te voorkomen.

Reinigen grooming-manners-type-gadget-of-wash3

Het is voor zowel mannen als vrouwen belangrijk om voor het slapen je gezicht goed te reinigen. Door het te wassen reinig je de huid van alle vetten, afvalstoffen en bacteriën van overdag en kan je huid zich herstellen tijdens je schoonheidsslaapje.

Nachtcrème

Niet alleen jij maar ook je huid moet bijkomen van de dag. Je huid komt bij wanneer jij een schoonheidsslaapje doet. Tijdens het slapen herstelt je huid, pak dit moment om je huid wat extra voeding mee te geven. Een goede hydraterende nachtcrème geeft je huis s’ nachts net dat extra dat het nodig heeft. Vergeet hierbij ook je lippen niet, gebruik van vaseline of lippenbalsem.

Haar

Onzuiverheden worden vaak veroorzaakt door oliën. Een vettige huid kan zorgen voor wat pukkeltjes. Zorg dan ook dat je huid niet te vet is om onzuiverheden te voorkomen. Onder andere je haar kan er voor zorgen dat je hoofdhuid vettig wordt. Zorg er dus voor dat je haar uit je gezicht blijft tijdens het slapen. Maak bijvoorbeeld een knotje, staart of vlecht. Dit zorgt er ook  nog eens voor minder klitten in het haar.

Lees ook: Wat zegt de plaats van je puistjes over je gezondheid.

In bed

Op je rug slapensleepingbeauty_jpgmediaclass-blog_article_8844c7e8756055448897558e8fd7f2312ce50814

De beste houding voor je huid om in te slapen is op je rug. Op je zij en op je buik kan het zo zijn dan je gezicht “beknelt” komt te zitten. Op je rug zorg je ervoor dat je gezicht niet in aanraking komt met je beddengoed en ook niet bedrukt ligt. Zo voorkom je rimpels en lijntjes.

Kussens

Ook het type beddengoed en dan met namen je kussensloop kan invloed hebben op je “schoonheid”. Je haar blijft namelijk beter in vorm met een satijnen kussensloop. Een schoonheidsslaapje doe je het best met satijnen beddengoed. Niet alleen goed voor je huid maar ook voor je haar. Buiten dat voorkom je met satijn slaaplijnen in je gezicht.

Het is ook heel belangrijk om je kussens en beddengoed regelmatig te verschonen. Met regelmatig bedoelen we hier minimaal een keer in de week. Je beddengoed hoeft iets minder vaak. Als je deze om de 2-3 weken verschoont is dit voldoende.

Ook het aantal kussens waarmee je slaap kan invloed hebben op hoe je ’s ochtends wakker wordt. Het is namelijk goed voor je doorbloeding om met je hoofd iets hoger te liggen. Zo wordt de kans op rimpels en donkere kringen rondom je ogen verminderd.

satijn

Slaap

Een goede nachtrust zorgt er dus daadwerkelijk voor dat je “mooier” wakker wordt. Een schoonheidsslaapje komt niet langer alleen maar voor in sprookjes door bovenstaande tips. Zorg ervoor dat je ieder nacht zo’n 7 a 8 uur slaapt voor een optimaal resultaat.

  • Vermindert donkere kringen
  • Maakt rimpels minder zichtbaar
  • Herstelt je huid
  • Maakt je haar mooier
  • Houdt je slank

Bron: dagennachtrust 

over de auteur

Isabeau Engelaar

Isabeau Engelaar

Reageer