Thuis

Zo word je wakker zonder koffie

Ochtend wakker Lifehacking
David Kers
Geschreven door David Kers

Ja, het is mogelijk om jezelf ’s ochtends wakker te maken zonder sterke kop koffie. Als de koffie op is of je minder cafeïne probeert te drinken, kunnen deze zeven tips je helpen om ’s ochtends toch klaarwakker te zijn. Het combineren van het onderstaande is ook zeker aan te bevelen. Lees ook: Zo voorkom je jetlag.

Wakker worden

  1. Stel jezelf bloot aan fel licht. Je interne lichaamsklok gebruikt licht om te bepalen of het tijd is om te slapen of om wakker te zijn. Zonlicht in je gezicht helpt je s’ ochtends om meer energie te krijgen.
  2. Eindig je douche met koud water. ’s Ochtends een lekkere warme douche is helemaal prima, maar probeer deze met koud water te beëindigen. De kou zorgt ervoor dat je stofwisseling opgang komt en je je extra alert voelt.
  3. Om vermoeidheid en andere symptomen tegen te gaan die ervoor zorgen dat je in bed blijft liggen heeft je lichaam water nodig. Direct een glas koud water drinken als je opstaat helpt je sneller op te staan.
  4. Ontbijt. Vanzelfsprekend heeft je lichaam na een nacht vasten voedsel nodig. Hoe klein dan ook, een ontbijt zorgt ervoor dat je lichaam net die energie krijgt om vers te starten.
  5. Drink sinaasappelsap. Een glas sinaasappelsap geeft je suiker om op te starten en flavonoïdes die je helpen alert te blijven.
  6. Een korte work-out in de morgen helpt je bloedstroom te verbeteren en zendt extra zuurstof naar je hersenen.
  7. Muziek. Je favoriete nummers kunnen je helpen vrolijk te worden. Muziek zorgt ervoor dat de activiteit in bepaalde gedeeltes (bewegingen, emoties) van je hersenen gestimuleerd worden en laten dopamine vrijkomen.

Bron:

over de auteur

David Kers

David Kers

Reageer