Volle trein? Zo vind je (bijna) altijd een zitplaats

De overvolle treinen van de NS, het is de laatste weken een veelgehoorde klacht van reizigers. Dat de NS ook nog van plan is minder treinen te laten rijden op veel trajecten lijkt er alleen maar op te wijzen dat we steeds vaker zullen moeten staan in volgepakte treinen.

Vind de juiste coupé

Of niet? Met deze handige tip is de kans namelijk groot dat je als een van de eerste de trein in kunt en jezelf van een zitplaats kunt verzekeren in een tweede klas coupé. Dit door sneller dan andere onrustige reizigers te spotten wat de eerste en wat de tweede klas rijtuigen zijn. Tuurlijk, er staan grote cijfers aan de zijkant, maar wist je dat er een veel snellere manier is om te zien wat eerste klas en wat tweede klas is? Kijk dan de volgende keer niet naar de deuren om de cijfers te zoeken, maar naar de ramen van de coupé! Als er onder de ramen een extra blauwe balk te zien is, dan is dat de eerste klas. Mist deze dunne balk, dan is het een tweede klas rijtuig.

Zo kun je de volgende keer dus veel sneller zien waar je heen moet lopen, en voorkom je dat je met je neus voor een eerste klas rijtuig staat.

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?1Meh...0Stom

About Author

[plista widgetname=plista_widget_belowArticle]

0 Comment

  • Ralph van Slooten
    Posted 03/12/2015 12:31 pm 0Likes

    In mijn studententijd merkte ik altijd dat er gigantische hordes mensen wilden instappen bij de 2e klas.
    Bij de 1ste klas deuren merkte ik dat er minder mensen uitstappen, dus je kon eerder de trein in. Loop vervolgens door naar de 2e klas.

    Stappen er veel mensen uit? dan ben je één van de eersten die een zitplekje kan kiezen.

  • Rick
    Posted 01/12/2015 8:58 pm 0Likes

    Op station Den Boch hangt een heel lang digiboard boven het perron die exact aangeeft waar de ingangen van 1e en 2e klas terechtkomen inclusief stiltecoupe’s. En dan nog zijn er sukkels die het niet snappen en ergens tussen twee deuren in gaan staan. Ik vind het de beste innovatie van NS die ik ooit heb gezien.

  • Rita
    Posted 01/12/2015 3:26 pm 0Likes

    Ik ging altijd gewoon eerste klas zitten. Ooit waren er conducteurs die rondriepen dat eerste klas ontheven was bij drukte. Als je eerste klas gaat zitten is er niets aan de hand want de conducteur durft zich echt niet door een grommende massa te bewegen. Die zit in zijn hokje te beven hopend op een snel einde van zijn dienst

  • Arjan Broere
    Posted 01/12/2015 2:21 pm 0Likes

    Als je regelmatig met de eerste klas reist is dat ook handig te weten 😉

    Je kunt een eindje van de trein afstaan en aardig zien waar die streep zo’n beetje terecht komt.

  • ric0
    Posted 07/05/2009 9:14 am 0Likes

    En dan stap je net in dat Oranje/Witte NOC/NCF Olympische treinstel.

  • Floris
    Posted 05/05/2009 10:32 am 0Likes

    Haha dit wist ik al sinds 1995

  • Jan
    Posted 01/05/2009 12:04 pm 0Likes

    @Johan: alsof iemand met koninginnedag in de trein in de eerste klas gaat staan… Je ploft gewoon lekker neer in het pluche, want ze kunnen toch niet controleren, aangezien alle gangpaden zijn geblokkeerd.

  • Dre
    Posted 01/05/2009 11:29 am 0Likes

    Vertel dat nou niet aan iedereen!

  • martijn aslander
    Posted 30/04/2009 9:14 pm 0Likes

    Hoe suf ook, ik kwam er vorige maand pas achter en reis al jaren met de trein, het was me echt niet opgevallen, totdat iemand me er op wees. Goed om hier te delen!

  • Johan
    Posted 29/04/2009 10:48 pm 0Likes

    nog een tip: in eerste klas mag je net zo goed staan als in tweede klas 😉
    en in een trein naar A’dam op koninginnedag heb ik alleen op de terugweg kunnen zitten :S

  • Bjorn
    Posted 29/04/2009 9:37 pm 0Likes

    Koel. Nooit geweten.

  • M. Beer
    Posted 29/04/2009 8:35 pm 0Likes

    Plaag van deze a-talige tijd: mist in plaats van ontbreekt.

  • Haas
    Posted 29/04/2009 7:36 pm 0Likes

    Duhhh 🙂

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: