Hoe krijg ik de grootste impact? Zes i’s voor meer ease! [plus korting]

Hoe zet ik een effectieve presentatie/training op?

Uitstekende vraag, die je jezelf niet genoeg kunt stellen. Ik raad je aan ‘De Wet van het Verkeerslicht’ steeds toe te passen. Voor en na iedere presentatie en/of training je de vraag te stellen:

·         Rood: waar ga ik mee stoppen?

·         Oranje: waar ga ik mee door?

·         Groen, waar ga ik mee starten?

Je komt in een opwaartse spiraal waar niets en niemand je meer uithaalt.

Hoe scoor jij op deze zes i’s?

Vanuit mijn directe management, leiderschap ervaring bij 5 internationale bedrijven heb ik inmiddels vele honderden master classes, trainingen, coachings en consultancy projecten gedaan. Door een mooi rijpingsproces scoor ik mezelf nu constant (1=waardeloos en 10=uitstekend) op de volgende 6 aspecten. Ik deel met jou wat voor mij en mijn klanten werkt, dat geeft nog geen garantie dat het ook voor jou werkt. Ga ermee aan de slag en ervaar het voor jezelf.

1. Inhoud: zorg voor uitstekende content die concreet praktisch en bewezen is.

2. Interesse: doe a.j.b. niet zo interessant, wees écht geïnteresseerd! Stop  je ego dus in de ijskast.

3. Interactie: laat de ander direct zelf ervaren waar je het over hebt, alleen door met de materie aan de slag te gaan geef je je klant de kans en het respect om de next step te maken. Het stellen van de juiste vragen is hier de sleutel.

4. Inspiratie: zorg ervoor dat jouw eigen spirit en energie hoog is en straal die passie aan alle kanten uit, zodat andere zich graag aan jouw bron komen laven.

5. Implementatie: geef instrumenten, stucturen en aanpakken die direct toegepast kunnen worden, anders heb je weer een vuurtje aangestoken, een beetje hout achter gelaten en is dat vuurtje snel weer uit. Iedere investering in tijd, moeite, geld en energie dient vandaag onmiddellijk resultaat op te leveren.

6. Intentie: weet waarom je doet wat je doet. Leef en toon dat met authenticiteit en vanuit je hart

Loop door jouw open deuren heen!

Uiteraard wist je deze zes i’s allang. Het moest er nog bijkomen dat je ze niet wist, waar ben je dan geweest tot nu toe? Het is echter compleet onbelangrijk wat jij weet, het enige wat geldt is wat jij echt doet met wat je weet. ‘De wet van hier en daar’ zegt dat hét natuurlijk bij jou 100% moet kloppen, hier dus. Vervolgens krijgt jouw dienstverlening/product alleen waarde als jouw klant er toegevoegde waarde aan gaat toekennen. Het gaat dus nooit om jou, het gaat altijd om de ander! De kunst is wel dat jouw eigen flesje eerst vol oomt te zitten, anders kan je niet veel aan die ander geven.

Hoe verhoog ik mijn omzet?

Mega makkelijk: uiteraard door de omzet van je klant te verhogen! En hoe kan jouw klant dat weten? Door een ervaring aan te bieden die jouw prospect/klant de kans geeft jou te leren kennen, jou te ervaren en toe te treden tot elkaars cirkel van vertrouwen.

Delen is écht vermenigvuldigen

Geef het weg; ‘De wet van wederkerigheid’ werkt sterker dan ooit tevoren. Via blogs, webinars, aangeboden sessies. Doe wat je kan, en ga buiten jouw comfort zone, daar vind jouw groei plaats en daar nodig je de ander uit om samen naar het volgende niveau van kwaliteit in persoonlijk en professioneel leven te gaan. Als bovenstaande je aanspreekt kijk dan eens op www.focusineendag.nl . Een doorbraakdag op 16 juni die jou zeker zal helpen jouw aanbod nog veel scherper te krijgen, doorbraken te maken en een heel concreet actie te hebben om het leven te maken waar je recht op hebt. Als lezer van dit blog krijg je een  € 100,- korting plus als bonus een serie van 5 video trainings sessies. Vul dan de klantencode ‘lifehacking’ in.

Ga voor 6 keer een 10 met jouw zes i’s, en wees je bewust dat ook hier deze keten zo sterk is als de zwakste schakel. @robertbenninga

Deze bijdrage is geleverd door Robert Benninga. Robert is één van Europa’s topsprekers op het gebied van leiderschap, high performance, persoonlijke ontwikkeling en De HiT Experience™. Hij gaf 17 jaar leiding aan succesvolle bedrijven als Hyatt Hotels USA, AHOLD, De Bijenkorf, WE international en de METRO Group. In 1991 richtte hij Mindpower International n.v. op.

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

1 Comment

  • Jan van der Ploeg
    Posted 16/06/2011 9:15 pm 0Likes

    Heerlijke bijdrage!

Comments are closed.