Verwerk je leeslijst als een Pro

Google Reader

RSS FeedAfgelopen juli ging de RSS reader Google Reader op zwart. Gepaard gaande met veel consternatie en ophef. Net als zoveel anderen moest ik op zoek naar een andere oplossing om het nieuws wat ik praktisch dagelijks tot me neem op een andere manier bij me binnen te krijgen.

Weet je niet wat RSS is? Op deze site zijn meerdere artikelen over dit onderwerp verschenen.

In de aanloop naar het verdwijnen van Google Reader dienden zich al snel een paar alternatieven aan. Van al die alternatieven sprak Feedly mij het meeste aan. Feedly nam het verzamelen van de artikelen uit de feeds naadloos over van Google Reader. Hiermee opende Feedly de weg waardoor ik met mijn favoriete reader Mr. Reader op de iPad kon blijven werken.

Ik heb het verscheiden van Google Reader meteen aangegrepen om mij eens goed te bezinnen over mijn workflow voor het lezen en bewaren van artikelen. In de bestaande workflow gingen de meeste links naar artikelen door naar Evernote, alwaar ze daar weer in de Evernote Inbox terecht kwamen. Vervolgens moest ook die Inbox weer verwerkt worden om de links naar de artikelen weer op de juiste plaats in Evernote te krijgen. Een proces wat bij mij behoorlijk wat frustratie bezorgde en dus ook frictie veroorzaakte.

Feedly als RSS feed

Ik gebruik Feedly zelf nauwelijks om mijn RSS feed door te lopen. Eigelijk enkel maar om mijn artikellijst te “voeden”. Wil je namelijk gebruik maken van extra functies in Feedly, moet je je abonneren op Feedly Pro (USD 5 per maand of USD 45 per jaar). Daarvoor krijg je doorsturen naar Evernote en one-click doorsturen naar Pocket. Andere opties zijn in de maak en worden later aan Feedly Pro toegevoegd.

Mr. Reader op de iPad

Ik gebruik persoonlijk liever Mr. Reader op de iPad omdat die functies al in Mr. Reader zitten en nog heel veel andere waar ik zelf niet meteen behoefte aan heb maar die voor anderen heel handig zouden kunnen zijn. Ik gebruik Mr. Reader met name voor de volgende zaken:

  1. Ik stuur artikelen door naar een aantal mensen. Die artikelen zijn zonder uitzondering gemerkt in de onderwerpregel met “Leesvoer:”. Deze opties heb ik “voorgeprogrammeerd” in Mr. Reader (met een vast email-adres) zodat ik enkel op de verzendknop voor de email hoef te drukken.
  2. Artikelen doorsturen naar Evernote om daar te bewaren. Dat doe ik eigenlijk alleen nog als een artikel bij een bepaald dossier of project hoort waarvan ik de documentatie in Evernote bewaar.
  3. Ik berg de meeste andere links naar artikelen tegenwoordig op in de bookmark service Pinboard. Ik maak daarbij heel intensief gebruik van tags om de artikelen later weer terug te kunnen vinden. Denk aan “blogpost” als het gaat om een idee voor een nieuwe blogpost. Of met de naam van de app (bijvoorbeeld “mrreader”) als het gaat om een artikel over een app. Alle bookmarks in Pinboard worden in Mr.Reader gemarkeerd met “nog te lezen”.
  4. Verder zijn er vaak artikelen die ik echt gewoon nog eens een keer wil lezen. Door die met 1 tap naar Pinboard over te zetten, lees ik die later en kan ik dan besluiten om die na het lezen te bewaren of weg te gooien.

Mijn workflow met behulp van Pinboard

Één keer per week lees ik op Pinboard alle artikelen door die ik in de loop van de week verzameld heb en gemarkeerd heb met “nog te lezen”. Ik gebruik daar een webapp (Readpaperback) voor van Nick Wynja (LinkedIn) waarmee ik alle artikelen nog eens door kan lezen en kan beoordelen of ik die werkelijk wil bewaren, weggooien of actie op wil nemen. De webapp kun je bereiken via www.Readpaperback.com en kost USD 15 per jaar. Dat lijkt best veel geld maar als je nagaat hoeveel tijd je er mee bespaart, dan is die app zijn geld dubbel en dwars waard.

Daarna komt IFTTT om de hoek kijken. IFTTT is hier op de site al vaker langs gekomen (link) maar in het kort komt deze webapp er op neer dat die een bepaalde actie uitvoert nadat de webapp door iets anders getriggerd is. Op IFTTT noemen ze dit een “recept”.

Ik heb momenteel de volgende 3 IFTTT recepten:

  1. Trigger: pinboard tag = “blogpost”: het betreffende artikel wordt doorgestuurd naar Trello waar ik al mijn blogpost ideeën in verzamel en plan.
  2. Trigger: pinboard tag = “todo”: de link naar het betreffende artikel wordt doorgestuurd naar mijn takenlijst in Omnifocus.
  3. Trigger: pinboard tag = “buffer”: de link naar het artikel wordt doorgestuurd naar Buffer vanwaar het gepland wordt om geplaatst te worden op al mijn social media accounts.

Wellicht dat ik hier in de toekomst nog andere recepten aan toevoeg naar gelang mijn behoefte. Kwestie van een tag selecteren en een actie toevoegen. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan een tag “evernote” waarmee ik IFTTT kan triggeren om een artikel naar EverNote te sturen.

Wanneer ik bijvoorbeeld een artikel lees en ik denk dat het een goed artikel is voor op mijn social media accounts, dan tag ik het met “buffer”, wijzig en vertaal (indien nodig) de omschrijving van de link zodanig dat die binnen 140 tekens past en voor in elk geval Twitter geschikt is. Eventueel voeg ik nog hashtags toe. Buffer (www.bufferapp) zorgt er dan voor dat die link met de tekst op al mijn social media accounts geplaatst wordt.

Samenvattend:

  1. Ik lees dagelijks mijn RSS feed met Mr. Reader op de iPad.
  2. Artikelen worden meteen doorgestuurd naar mensen die ik op een artikel wil attenderen. Ook worden artikelen naar Evernote doorgezet als ze bij een bepaald dossier horen. De rest gaat naar de leeslijst op Pinboard.
  3. Één keer per week lees ik alle artikelen op de leeslijst in Pinboard nog eens door met ReadPaperback. Dan is het “delete” of “tag and archive”
  4. Ik gebruik specifieke tags om door middel van IFTTT recepten artikelen door te sturen naar andere apps zoals OmniFocus, Bufferapp of Trello.

Vroeger stuurde ik artikelen meteen vanuit Mr. Reader door naar buffer. Ik heb echter gemerkt dat ik bij mijn wekelijkse leessessie nog best wel veel artikelen toch weer verwijder omdat ik denk dat ze kwalitatief niet op mijn Twitter stream of Facebook thuishoren.

Het grote voordeel van mijn huidige workflow is:

  • het lezen door mijn RSS feed in Mr. Reader gaat nu razendsnel. Kwestie van een paar “taps” en alles is in tijd van een mum verwerkt en op de juiste bestemming.
  • ik heb geen Inbox meer in Evernote om te verwerken. Vanuit Pinboard komt alles op de juiste plek terecht. De Readpaperback service is daarbij essentieel en ontzettend handig.
  • Ik gebruik nu Pinboard in plaats van Evernote voor het bewaren van interessante links. Door goed te taggen en dezelfde tagging grotendeels ook in Evernote toe te passen is mijn systeem van bookmarks en opgeslagen artikelen veel samenhangender geworden.

Opmerking:

Overigens heb ik op mijn Mac ook de Readkit app staan. Ik weet dat je daar ook Pinboard bookmarks mee kan lezen. Ik heb dat nog niet geprobeerd, maar wellicht is dat voor sommigen een goede optie voor de betaalde ReadPaperback webapp.

Foto: Colleen AF Venable via photopin cc


Heb jij een interessante workflow waarmee jij grote aantallen artikelen in korte tijd kan doorlopen op interessewaarde en eventueel lezen? Ik ben erg benieuwd naar jouw eigen ervaringen. Laat je workflows en ervaring hieronder achter in de reacties op dit artikel.

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

22 Comments

  • Joost
    Posted 19/12/2013 8:45 pm 0Likes

    Een andere oplossing is opensource software ”Vienna”. Uitermate geschikt, zeer snel en overzichtelijk. Je kunt daar in een eigen workflow maken maar er zijn allerhande interfaces voorhanden. Ik heb er zelf eenvoudig een toegevoegd naar Omnifocus (voor zaken die je vast wilt houden). Daarnaast kun je zelf eenvoudig een bijpassende lay-out en stijl kiezen. Gratis en voor niets en wordt ook nog regelmatig geactualiseerd. Bestaande feeds kun je eenvoudig inlezen en sorteren.

    • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
      Posted 20/12/2013 8:48 am 0Likes

      @Joost: Ik heb even naar Vienna gekeken. Ik kende dat nog niet. Het ziet er veelbelovend uit. Ik zal dat eens in de gaten houden alhoewel denk dat Vienne een harde dobber zal hebben aan bijvoorbeeld Readkit of de webapps zoals Feedly. (voor belangstellenden Vienna: http://www.vienna-rss.org).

  • Roy
    Posted 19/12/2013 9:45 am 0Likes
    • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
      Posted 19/12/2013 9:49 am 0Likes

      Leuk artikel op het blog van Evernote. Naar mijn gevoel werkt deze workflow ook goed hoor. Het enige wat voor mij daarin ontbreekt is link directory die ik in Pinboard opbouw (en die ik graag buiten Evernote wil houden) en natuurlijk de IFTTT automatisering. Maar misschien kan dat vanuit Pocket ook heel goed.

  • Lode Broekman
    Posted 17/12/2013 5:00 pm 0Likes

    Feedly (gratis) voor alle inkomende links (op verschillende devices en operating systems), bewaren naar Pocket (een click). Lezen in Pocket, daarna: 1. weggooien of 2. naar Evernote (inbox of direct volledig getagd), eventueel delen via Buffer op Twitter, Facebook, Google+ e/o LinkedIn als ik het daarvoor geschikt vindt.

    • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
      Posted 17/12/2013 5:03 pm 0Likes

      Lode,

      Jouw Buffer workflow is bijna identiek aan de mijne. Wat ik prettig vind in mijn workflow is dat IFTTT zorgt voor het plaatsen van de artikelen en dat ik alleen maar een tag “buffer” hoef aan te maken in Pinboard om dat te triggeren.

  • Sascha
    Posted 17/12/2013 4:39 pm 0Likes

    Wow.
    Dat klinkt echt als een ****load werk.

    Wat hierboven staat geldt voor mij ook: als ik het niet direct lees, dan vind ik het blijkbaar niet interessant genoeg. Maar, dat gaat natuurlijk niet altijd op.

    In feite heb ik voor later-lezen-artikelen 3 categorieën:
    1) RSS-feeds, veelal nieuwsberichten en artikelen die maximaal 1 minuut lezen zijn (ik lees wel erg snel en vaak niet het hele artikel)
    2) Afdeling “wil ik ooit nog eens lezen, doe ik wel als ik ooit een keer in de trein zit. of zo. En als ik het niet lees is het ook goed”
    3) Artikelen die bij een bepaald project (/studieonderwerp) horen.

    Heel kort samengevat werk ik zo:
    1) Naar Gmail, automatisch labelen (andere opties mogelijk)
    2) Naar Readability
    3) In bestand of map met alle links van het project

    En dit is de uitleg daarbij:
    Categorie 1 heeft een direct IFTTT-recept naar mijn e-mail (Gmail). In die recepten zorg ik ervoor dat de onderwerpregel is van de vorm “bron: titel artikel”, en doordat het altijd met de bron begint kan ik in Gmail automatisch laten labelen. Eventueel kun je dan in Gmail nog kiezen om dat dan ook automatisch gelezen te maken, een sterretje te geven of wat je er ook maar mee wilt (“skip the inbox” is ook een optie). Mijn Gmail is ook meteen mijn todo-lijst buiten mijn studie om, dus dat is makkelijk voor mij en wellicht ook voor anderen die vrij weinig inkomende e-mail hebben.

    Categorie 2 zitten 1 of 2 RSS feeds in, die gaan naar Readability: een gratis app voor ongeveer alle platformen om teksten zonder alle poespas te kunnen lezen op je scherm. Voor de rest zijn dit vooral artikelen die ik een keer tegenkom of op facebook zie, etc. Daarvoor heb ik de Chrome-extensie geïnstalleerd, 1 klik en het zit in Readability. Dat programma staat ook op mijn telefoon en tablet, dus ik kan altijd en overal (gratis offline!) lezen. Ik weet niet zeker of je op je laptop ook offline kan lezen, ik neem mijn laptop nooit mee dat ik geen verbinding heb eigenlijk…

    Categorie 3 kom ik meestal alleen tegen als ik daadwerkelijk met dat project bezig ben, en bij ieder project heb ik een bestand (of mapje met hyperlinks) met alle bronnen. Copy, paste, klaar.
    Mocht ik bij toeval wat tegenkomen, wat echt heel zelden gebeurt, dan moet ik inderdaad het bestand/mapje openen, maar dat gebeurt zo weinig dat ik dat voor lief neem.

    • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
      Posted 17/12/2013 4:59 pm 0Likes

      Sascha,

      Lijkt erop dat je iets soortgelijks hebt als wat ik hierboven beschrijf. Je gebruikte weliswaar andere apps maar in grote lijnen komt het op een beetje hetzelfde neer. Wat jij in elk geval aantoont is dat er veel winst te halen is als je de frictie uit je workflows haalt. En daar gaat lifehacking over toch? De Gmail hack vind ik slim alhoewel ik de meeste mensen niet zou aanraden om hun e-mail client als todo lijst te gebruiken. Omdat jij Gmail buiten je studie om als todo lijst gebruikt is dat niet echt een probleem denk ik. Wat gebruik je voor je studie als todo lijst?

      • Sascha
        Posted 17/12/2013 5:23 pm 0Likes

        Op mijn e-mail komen vooral onbelangrijke zaken binnen, of afspraken die ik dan meteen doorzet in m’n agenda.
        Gmail kan op zich wel als handige todo-list gebruikt worden: de inbox is het ‘stuffbakje’, in de digitale wereld kun je ook heel makkelijk een mailtje op je telefoon naar jezelf sturen, in plaats van ergens iets te noteren.
        Gmail heeft heel veel opties voor automatisch labelen (dat is NIET het in mapjes stoppen van Outlook: bij Gmail kan 1 e-mail heel veel labels hebben, en dus ook in veel mapjes zitten), als je dat combineert met al dan niet automatisch uit je inbox halen, kun je gewoon een label maken “todo deze week”, “later/misschien” en “wachten op” en evt. de andere labels die je gebruikt. Als je zoals ik vaak je bestanden moet delen via een programma waar je geen keuze in hebt, heb je in je todo-lijst altijd verwijzingen naar het bestand en niet het bestand zelf.
        Met dit systeem kun je alles in 1 programma hebben.
        Overigens gebruik ik daarnaast een whiteboardje (iets groter dan A4) wat op mijn bureau staat voor afspraken en deadlines die wel degelijk in mijn agenda danwel todo-lijst staan, maar steeds maar door mijn hoofd blijven dwalen – door ze nog een keer op te schrijven en in het zicht te zetten kan ik het makkelijker uit mijn hoofd zetten.

        Maar dat terzijde, ik dwaal af.

        Voor mijn studie krijg ik voor ieder vak een blokboek (ook wel bekend als dictaat), waarin voor alle colleges precies beschreven staat “dit wordt er dan behandeld” en alle zelfstudie (=stof die buiten de colleges doorgewerkt moet worden) is ook in stukjes gehakt. Er staat ook een inhoudsopgave voorin, dus dat is in principe de todo-lijst.
        Om daar overzicht in mijn agenda in te krijgen heb ik een aparte google calendar aangemaakt, die automatisch een ander kleurtje heeft. Daarin plan ik de “afspraken met mezelf”: wat ik wanneer ga bestuderen. Als ik dat niet doe ga ik alle lege tijd gebruiken voor dingen die ik eigenlijk beter niet meteen kan doen.

        Dat is trouwens ook een hack (ja ik dwaal weer af), die ik veel gebruik: ik heb allerlei verschillende agenda’s in google calendar. Ik maak dus niet iedere afspraak een nieuw kleurtje, ik zet het gewoon in een andere agenda. En ze synchroniseren toch allemaal met mijn telefoon en tablet.
        Om even een lijstje te maken van de calendars die ik heb:
        *Mijn eigen: afspraken (tandarts, studieadviseur, vrienden, etc)
        *Samen met mijn vriend (gezamelijke afspraken, momenten dat we niet voor elkaar iets mogen inplannen etc.)
        *Een aantal gedeelde commissie-agenda’s (ik zou er liever 1 hebben, maar ik deel ze met verschillende mensen, dus dat werkt niet. ze hebben wel dezelfde kleur)
        *Mijn studieplanning-calendar (zie boven)
        *Een calendar met data waarop ik geld krijg (studiefinanciering, etc)
        *Collegetijden van mezelf (dat kan niet in mijn eigen agenda, als ik het als losse calendar gebruik wordt het automatisch geüpdate als er wat veranderd en in mijn eigen agenda geplakt werkt dat niet. Ik heb er ook een andere kleur van gemaakt, omdat een college andere verplichtingen geeft dan een 1 op 1 afspraak)
        *Collegetijden van mijn vriend (deze 2 zijn bewust 2 agenda’s, zodat ik duidelijk zie welk college van mij is en welke van hem – we doen 2 verschillende studies)
        *Een calendar met alle Nederlandse feestdagen en eentje met het weerbericht, en eentje met weeknummers (want dat geeft Google niet aan)
        *Drie calendars met verenigingsactiviteiten, alledrie ook een andere kleur dan al het bovengenoemde: meteen duidelijk dat ik lang niet altijd verplicht ben om te komen, maar wel duidelijk dat ik niets mis (zijn vooral trainingen en wekelijks herhalende dingen die ik niet echt hoef te lezen om te weten wat het is, maar ik wel ga vergeten als ik ze er niet in heb staan)
        *Drie calendars met lezingen en activiteiten van verschillende organisaties, deze zijn alledrie wit en dus onopvallend, maar daardoor zie ik ze wel als ik ergens een keer heen wil. Vaak als ik besluit ergens heen te gaan kopieer ik ze naar een van bovenstaande agenda’s.

        De calendars vanaf de collegetijden kan ik overigens niet zelf aanpassen, dat wordt gedaan door de organisatie/vereniging en automatisch geüpdate in mijn agenda.

        Volgens mij heb ik de vraag (en veel meer) zo wel beantwoord…
        Misschien moet ik eens een lesje “kort en bondig en niet afdwalend schrijven” hebben…..

        • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
          Posted 18/12/2013 8:34 am 0Likes

          Sascha,

          Jouw reactie bewijst maar weer hoe ingewikkeld het leven van een student kan wezen. Ik bewonder jouw aanpak en hoe je met al die verschillende agenda’s omgaat. Met zoveel eigen en andere verplichtingen kan het haast niet anders dan dat je het zo moet doen. Ik vind het in elk geval erg slim en doordacht.

          Over het algemeen raad ik mensen af om e-mail in mapjes op te bergen. Het labelling systeem van Gmail is veel flexibeler. Het enige nadeel dat ik van Gmail kan bedenken is dat al die labels in een email client (Postbox of Thunderbird o.i.d.) meestal meteen vertalen naar verschillende IMAP mappen. Dan “leven” al die e-mails ineens in verschillende mappen en dat kan erg veel verwarring veroorzaken.

          Maar nogmaals petje af voor hij jij jezelf georganiseerd hebt!

          • Sascha
            Posted 19/12/2013 4:31 pm 0Likes

            Allereerst bedankt voor de complimenten!

            Ik wil graag nog wat toevoegen over e-mailclients.
            In het studentenleven is het niet (meer) gebruikelijk om met een e-mail-programma te werken. Over het algemeen wordt dat namelijk als zeer ineffectief gezien: vaak download zo’n programma e-mails van de ‘webversie’, waardoor ze daar verdwijnen. Zelfs als dat niet gebeurt, worden verzonden e-mails vrijwel nooit gesynchroniseerd met de ‘webversie’.
            Met de webversie bedoel ik dus de website die overal te bereiken is via een browser met alleen een wachtwoord (en/of sms-code).

            De meeste studenten hebben weliswaar een laptop, maar zitten toch redelijk vaak voor andere computers (al is het maar omdat een vriend/vriendin zijn/haar laptop wél aan heeft staan). Het is dan lastig als niet alle e-mails online staan.
            Gmail heeft daarbij programma’s/apps voor vrijwel alle besturingssystemen, waarbij de synchronisatie dusdanig is dat er nooit een mail van het ene programma in het andere verdwijnt (dus lokaal wordt opgeslagen en uit de ‘cloud’ wordt gehaald) én de labels ook zo worden toegepast als in de online Gmail.
            Het labelen geeft door puur Gmail-apps te gebruiken geen enkel probleem met ‘mapjes’, omdat dat niet meer bestaat in Gmail.
            Het enige voordeel wat een e-mailprogramma zou kunnen hebben, is dat het offline ook werkt. Nu is het voor mij een vreemd fenomeen om offline te zijn, maargoed, kan gebeuren. Gmail heeft in ieder geval voor Google Chrome (nee ik ben geen Google-fan, dat lijkt maar zo) een Gmail-offline Extension, waarmee offline toch in de e-mail gekeken kan worden (die uiteraard online wel gedownload moest worden, maar dat geldt altijd)….

          • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
            Posted 19/12/2013 4:44 pm 0Likes

            Wat jij schrijft over het verdwijnen van e-mails is ook precies wat ik bedoelde. Het is overigens heel goed mogelijk om met je Gmail te werken in een programma als Postbox (Windows & Mac), maar ook in andere e-mail clients. Wat wel heel erg belangrijk is, is dat je begrijpt wat het verschil is tussen een label en een map in je e-mail programma.

            Als ik lees dat er e-mail verdwijnt, dan is dat waarschijnlijk omdat een label in Gmail niet gesynchroniseerd wordt met de bijbehorende (IMAP) map in je e-mail programma. Als ik dan lees hoe de studenten werken: laptop, smartphone, tablet, desktop op universiteit of (hoge)school, laptop van een andere, dan kan ik het alleen maar met je eens zijn. Dan is een webapp als Gmail veel handiger.

  • Raoul Teeuwen
    Posted 17/12/2013 3:04 pm 0Likes

    Leuk artikel Jos. Ik was ook fan van Google Reader en ben http://www.inoreader.com gaan gebruiken. Dat heeft zich de laatste tijd verder ontwikkeld en in de laatste versie heb je bv ook je google address-book tot je beschikking als je een artikel per mail wil delen met iemand (maar via twitter etc kan ook)….

  • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
    Posted 17/12/2013 10:45 am 0Likes

    Zo zie je maar: veel mensen hebben een eigen workflow voor hun leeslijst. Het is natuurlijk niet zo dat er maar 1 oplossing is. Zo lang het maar niet teveel frictie oplevert is elke workflow prima. Wie heeft er nog andere oplossingen? Zijn er andere lezers die Pinboard gebruiken?

  • Roy
    Posted 17/12/2013 10:41 am 0Likes

    Op het werk: (gratis) Feedly via Chrome browser
    Daarbuiten: Reeder app op iPhone/iPad
    Later lezen: eerst naar Pocket
    Project/actie: naar Evernote
    Archief: Pocket (eventueel met tags)

  • Anke
    Posted 17/12/2013 10:12 am 0Likes

    Ik heb m’n leeslijst in de prullenbak gegooid. Als ik een artikel tegen kom dat ik graag wil lezen, dan doe ik dat direct. En als ik dat niet doe, dan vind ik ‘m blijkbaar niet interessant genoeg.

  • Kris
    Posted 17/12/2013 9:30 am 0Likes

    Een artikel doorsturen naar Pocket kan prima met de gratis versie van Feedly. Doorsturen naar Evernote kan enkel met Feedly Pro.
    Zelf stuur ik alle interessante artikels naar Pocket en vervolgens stuur ik de artikels die ik wil houden vanuit Pocket naar Evernote. Werkt prima voor mij.

  • Frank
    Posted 17/12/2013 9:13 am 0Likes

    Hi Jos, een aantal externe linkjes werken (nog) niet. Oa readpaperback & pinboard.
    Ik gebruik overigens nog steeds de gratis versie van Feedly in combinatie met Pocket inclusief tagging. Via Pocket heb ik een paar IFTTT recipes draaien. Werkt voor mij prima!

    • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
      Posted 17/12/2013 10:01 am 0Likes

      Links gefixt!

    • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
      Posted 17/12/2013 10:48 am 0Likes

      Ik heb even gecontroleerd maar one-click naar Pocket is echt een pro functie van Feedly. Ik heb de tekst daarop aangepast. Ik ben van mening dat de Pro functie nog weinig toegevoegde waarde heeft. Althans in mijn beleving.

      • Arjan Broere
        Posted 17/12/2013 10:13 pm 0Likes

        Ik heb de niet-pro versie van Feedly en heb boven in de balk het Pocket-logo waar je met één klik een artikel aan toevoegt dus volgens mij is dat geen pro-functie.

        Evernote is een pro functie maar aangezien je een artikel ook kunt mailen naar Evernote is dat wat mij betreft niet een feature die nodig is. De mail-link werkt ook.

        Overigens denk ik wel dat ik de pro-versie van Feedly neem maar dat is meer omdat ik ze graag support dan dat er killer-features bij komen.

        • Jos v.d. Voort v.d. Kleij
          Posted 18/12/2013 8:19 am 0Likes

          Feedly is daar zelf niet helemaal duidelijk in. Ik geef toe dat ik Feedly enkel gebruik voor het verzamelen van de feeds en de rest van de functionaliteit nauwelijks. Feit is wel dat ze de one-click integratie met Pocket adverteren als een Pro functie. Zie: http://d.pr/i/JSEk.

          Wat er dan het verschil is tussen de integratie met Pocket in de betaalde en gratis account is mij een raadsel. Ik kan het in elk geval niet zo snel terugvinden op de site van Feedly. Misschien dat iemand anders daar meer van weet?

Comments are closed.