2011 volgens onze auteurs – Klaas Kooistra

De komende dagen zullen we naast de reguliere artikelen tevens onze auteurs aan het woord laten. Ze hebben eens teruggekeken op het afgelopen jaar en zichzelf de vraag gesteld: “Welke lifehack heeft in 2011 het beste resultaat gegeven en waarom?”. Daarna kijken ze vooruit naar 2012: “Wat verwacht je van 2012 op gebied van lifehacking en slimmer werken?” Meedoen? Dat kan in de reacties! We zijn benieuwd naar jullie inzichten.

In de eerste editie: Klaas Kooistra. Onze student Bedrijfskunde (VU)schrijft voornamelijk over gadgets en hacks voor je computer en mobiele telefoon. Check tevens zijn eigen blog.

Dit jaar was er niet echt 1 ding wat heel veel extra output gaf. Voornamelijk een combinatie van dingen die ik dit jaar doorgevoerd heb. De Magic Charger is een klein dingetje wat een hoop frustratie heeft vermindert. Niet meer rennen voor batterijen en daar dus geen zorgen over maken. Qua software denk ik dat het toch wel de overstap van Evernote naar Wunderlist als takenprogramma is. Evernote is nog steeds mijn tweede geheugen, maar voor de snelle taken gebruik ik Wunderlist met heel veel plezier. Die gouden combi heeft me al een hoop tijd opgeleverd.

Verwachtingen voor 2012?

Ik verwacht van 2012 dat er eindelijk echt serieuze concurrentie voor Evernote gaat komen in de vorm van Wunderkit. De beta staat in de planning en ik hoop dat deze brengt wat ik zoek. Het makkelijk en overzichtelijk bijhouden van taken en tegelijkertijd ruimte om grote lappen tekst aan notities te maken. Die combi heb ik nog niet gevonden (aanbevelingen zijn welkom) en Wunderkit lijkt die richting in te willen gaan.

Wat was jouw lifehack van 2011 en wat verwacht jij van 2012? Laat het ons weten in de reacties!

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

[plista widgetname=plista_widget_belowArticle]

1 Comment

  • Esger Jellema
    Posted 28/12/2011 2:39 am 0Likes

    Mijn beste Lifehack 2011: eenvoudig projectbeheer met RTM
    – Een standaard takenlijst voor een project aanmaken met Remember The Milk (in mijn geval het realiseren van een website binnen een bestaand CMS) http://www.rememberthemilk.com/.
    – Deze voor elk nieuw project dupliceren en waar nodig aanpassen.
    – Zo vergeet je geen enkele facet van je projecten meer en je weet precies welke taken uitgevoerd zijn (en eventueel wanneer en hoeveel tijd het gekost heeft).

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: