Maak je werk zichtbaar met de Printable CEO serie

David Seah is een freelancer on a mission met zijn Printable CEO™ serie. Geprinte, compacte checklists en zelfevaluatie formulieren. Zoals hij zelf zegt:

The Printable CEOTM (PCEO) was born from a desire to focus my time more productively. For me, that means things that make my freelance practice sustainable and fun. The Printable CEO name comes from the idea that a good CEO should focus primarily on those things that move the company forward; since I can’t afford to hire my own CEO, being able to print one out seemed like the next best thing! 🙂

466-0524-dgb00.jpg

De serie met PDF’s zijn geweldig vormgegeven en nodigen inderdaad uit om te gaan gebruiken. Maar tegelijkertijd is de hoeveelheid verschillende soorten templates overweldigend. Welke template kun je nu het beste gebruiken? Wat is de beste keuze voor je eigen persoonlijke situatie? David geeft wel een kleine voorzet op zijn blog maar ik heb het gevoel dat er veel overlap zit tussen de templates. Maar ben je op zoek naar wat meer vastigheid over je te besteden uren, of wil je meer inzicht in de taken die nog op je bord liggen? Dan kan de Printable CEO™ serie een interessant startpunt voor je zijn. Bekijk ook zeker de afgeleide vormen van zijn serie!

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

[plista widgetname=plista_widget_belowArticle]

5 Comments

  • v. schouten
    Posted 02/07/2009 9:02 am 0Likes

    Ik ben een echte GTD’er, ik werk braaf systematisch en gestructureerd, maar vooral het ‘plannen’ blijf ik moeilijk vinden, evenals de inschatting hoe lang je ergens mee bezig bent. The Emergent Task Timer geprobeerd, samen met http://e.ggtimer.com/ om te testen hoelang je gefocust blijft. Het resultaat was bijzonder confronterend, dus dat systeem ga ik zeker gebruiken, evenals The Emergent Task Planner.

  • Alies
    Posted 29/06/2009 12:58 am 0Likes

    Wauw, die Emergent Task Planner lijkt me wel wat. Goede tip 🙂

    Remember The Milk was ook leuk, maar uiteindelijk vind ik het persoonlijk fijner om briefjes (of iets anders analoogs) te hebben waar je nog wat op kunt kalken terwijl je aan de telefoon zit, of even aan het eten bent, of de pc opnieuw aan het opstarten bent. Het is wel eens een opluchting dat je niet altijd de computer nodig hebt voor administratie en planning.

    Sinds 3 weken heb ik ook weer een whiteboard waarop ik de komende 2 weken inplan. Hier zet ik sinds kort ook per taak bij hoeveel tijd ik ermee kwijt denk te zijn. Maximaal 10 uren zijn inplanbaar per dag.

  • Jan van der Ploeg
    Posted 26/06/2009 6:16 pm 0Likes

    Ik ga me er ook eens in verdiepen. Mijn eerste indruk was ‘ingewikkeld’. Maar misschien valt het mee. Dank voor de tip i.i.g.

  • Walter Brand
    Posted 25/06/2009 10:42 am 0Likes

    Dag Frank,

    Supertip! Bedankt. Ben net zelf ook bezig om terug te keren van digitaal naar papier wat betreft takenlijstjes en experimenteer ook met het toevoegen van onderdelen aan de takenlijst om deze beter te laten werken. Ik ben/was een Remember The Milk fan, maar ik merk dat het werken met digitale hulpmiddelen vaak teveel tijd kosten en je net niet dat overzicht geven dat papier je wel kan geven. Ik ga deze site eens rustig uitpluizen.

  • Arnout Drenthel
    Posted 24/06/2009 3:27 pm 0Likes

    Ik gebruik al zo’n twee of drie jaar de Emergent Task Planner van David Seah. Naar grote tevredenheid. Het geeft me een beetje het gevoel of dingen realistisch zijn. Je maakt eerst een selectie waar je vandaag aan wilt werken. Daarna een inschatting hoelang je ermee bezig denkte te zijn en vervolgens plan je ze in. (Afspraken en deadlines e.d. zet ik er als eerste in op het betreffende tijdsstip). In de loop van de dag kun je precies zien of je een beetje op schema ligt en wat je ook alweer zou gaan doen. Daarnaast kun je bijhouden hoelang je ergens mee bezig bent geweest. Twee keer handig: (1) je leert beter inschatten hoelang iets duurt, (2) je hebt een overzicht van werkelijk gewerkte uren (die je moet declareren) (bijzonder handig als zelfstandige).
    De rest van het vel is een prima onderlegger om de hele dag bij je te hebben om notities op te kalken. Aan het eind van de dag zet je de gewerkte uren in je facturatieprogramma, het overzicht helpt je herinneren of je nog openstaande acties/ideeën hebt (> GTD INbox) en je kunt snelle krabbels overzetten in je eigen systeem (telefoonnummers en mailadressen in je adresboek, someday/maybe ideeën, etc.)
    Ik gebruik niet alle templates van David Seah. Ze hebben inderdaad flinke overlap soms. Ik bekijk wel al zijn nieuwe ideeën. Wat ik met regelmaat gebruik zijn in ieder geval The Emergent Task Planner en de Compact Calendar (prachtig jaaroverzicht in weken uitgesplitst). Zeker het proberen waard. It keeps me on the GTD-wagon!

Comments are closed.