Black Friday: Dé tips voor winkeliers om klanten maximaal uit te kleden

Komende Black Friday een extra zakcentje verdienen? Nou lees & leer, winkeliers! De redactie van Lifehacking, die nog in de eerste Black Friday-oorlog van 1973 heeft gevochten, zet een aantal tips voor je op een rij.

1. Verhoog drie dagen van tevoren je prijzen en maak je Black Friday-korting astronomisch!

Er gaat een hardnekkig gerucht dat de klant koning zou zijn. En in principe klopt dat, maar de vraag is natuurlijk: koning waarvan?! En bovendien: de klant kan dan wel koning zijn, wij winkeliers blijven de koning te rijk. En dat doen we dus als volgt. Stel; het hele jaar door verkopen we radiatorfolie voor 400 euro per 100 m², maar drie dagen vóór Black Friday voeren we de prijs ineens op naar 500 euro. Tijdens Black Friday zetten we de prijs net als de concurrent op 300 euro. MÁÁR… wíj mogen dan trots koppen dat we het met 40% KORTING verkopen! Terwijl die slapzak van een eerlijke koopman met z’n tanende familiebedrijf slechts een bescheiden korting van 25% aanbiedt.

Geen gezeik, iedereen rijk! Behalve de klant, en die concurrent met z’n ‘morele kompas’.

2. Sla een item zeer beperkt in en verkoop ze met 50% korting. Kom maar door met die upsell!

Dat werkt dus als volgt! Je koopt tien handzagen in en gooit ze met een korting van 50% in de Black Friday-uitverkoop. Nou, MOEILIJKE run op die dingen natuurlijk, want flinke vent die tussen een man en z’n handzaag komt. Aan al die lutsers die niet bij de eerste tien hoorden ben jij tot je grootst mogelijke spijt helaas genoodzaakt mede te delen dat de handzaag toevallig nét uitverkocht is. MÁÁR… laat je nu net ook de Kettingzaag 3000X Destroyer of Worlds hebben staan, die je thuis zelf ook hebt en toevallig toch wel een héél waardige plaatsvervanger is van die handzaag die niet wezen mocht. Gewetenspijn? Jank het er maar uit, onderweg naar de bank.

3. Bewaar bij een online verkoop alle extra kosten tot het aller-allerlaatste moment

Jongens, we moeten praten over funnels. Het is eigenlijk een beetje als tijdens je prime gaan samenwonen en daarna maar gewoon trouwen en kinderen krijgen, omdat je al zover in de funnel was dat process termination allang geen optie meer was joh. Nou dat dus, maar dan met het online aankoop-proces, waarbij je de verzendkosten (en dan ook meteen de kosten voor betalen onder rembours natuurlijk) pas op het állerlaatste moment bij de totaalprijs slingert. Ethisch? Mwah. Maar geld voelt toch niks.

Goed. Laat je dus niet neppen!

Lang verhaal kort: tijdens Black Friday, de kortingstrend die uit de Verenigde Staten is overgewaaid, wordt volop gestunt met prijzen. Maar veel winkeliers passen bovenstaande trucjes trucjes toe, waardoor een korting in werkelijkheid misschien helemaal niet zo’n goede deal is. Onze makkers van Kieskeurig houden de prijsstijgingen en -dalingen al maanden van tevoren bij en kunnen dus de échte korting laten zien. TRAP ER NIET IN en kijk gewoon eerst even op Kieskeurig.nl.

Wat denk je van deze post?
10Te gek6Leuk1Serieus?0Meh...1Stom

0 Comments

Geef een reactie