DeLaagsteRekening.nl voor telecomadvies

We kennen natuurlijk allemaal Yunoo (zie ook: Snel en handig inzicht in je financiën met Yunoo) als het gaat om het inzichtelijk maken van financieel uitgavepatroon. Maar nu is er ook een dienst die zich specifiek richt op 1 onderdeel van je uitgaven: de telefoonrekening. Want het uitzoeken van een goede belprovider die echt past bij jouw belgedrag moest volgens oprichter Harm Aarts stukken makkelijk kunnen en daarom richtte hij DeLaagsteRekening.nl op.

demo-delaagsterekeningnl-1.jpg

Uit het persbericht: “In drie eenvoudige stappen begeleidt de site de bezoeker niet alleen naar het best passende abonnement maar ook naar relevante aanbiedingen. Op deze manier bespaart de gebruiker niet alleen veel geld maar ook tijd.”

Bekijk ook het interview met Harm op Frankwatching.com.

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

12 Comments

  • Harm Aarts
    Posted 09/06/2009 6:18 pm 0Likes

    @Erwin Ik snap je scepsis heel goed. Het is ook niet noodzakelijk om je inloggegevens in te vullen. Je kunt ook handmatig je rekeningen uploaden. Mocht dat je ook nog te ver gaan kun je een inschatting geven van je belgedrag. Op de home page zijn drie tabjes welke deze functionaliteit bieden.

    @Marielle Bij stap 2 hield de site nog geen rekening met aanbiedingen. Deze kunnen behoorlijk van invloed zijn op de prijs die men betaald per maand. Veel mensen vonden de strikte scheiding tussen advies en aanbiedingen onhandig en onduidelijk. Daar hebben we naar geluisterd en nu worden de aanbiedingen meteen in stap 2 getoond. We hopen dat het zo duidelijker is geworden.
    Wat betreft het invullen van je inlog gegevens. Het hoeft niet, je kunt ook handmatig rekeningen uploaden.

    @Peter Jammer dat je er zo over denkt. We gaan uiterst zorgvuldig om met alle gegevens. Je inlog gegevens worden nergens opgeslagen, ook niet in log bestanden. Wat zou er voor nodig zijn om je vertrouwen te winnen? We begrijpen je reactie heel goed en willen er alles aan doen om duidelijk te maken dat we een betrouwbare partij zijn. Als je suggesties hebt hoor ik dat graag, je kunt me emailen op harm (at) delaagsterekening.nl

  • Peter
    Posted 03/06/2009 12:52 pm 0Likes

    Dit lijkt me pure oplichterij. Ik zou me wel 3x bedenken voor ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord aan zoiets bekend zou maken.

  • Marielle
    Posted 27/05/2009 9:19 am 0Likes

    Ik juig het initiatief toe, maar ben ook erg sceptisch.
    De site zegt rekening te houden met aanbiedingen. Als ik invul dat ik bijvoorbeeld 200 minuten bel en 50 smsjes verstuur, krijg ik advies voor een 300 minuten abonnement zonder sms bundel. Dit is al heel gek, maar ik krijg bovendien geen aanbiedingen te zien. Ik heb zelf Telfort wat voor mij erg goedkoop is, maar deze site geeft enorme prijzen aan voor dat abonnement. Niet realistisch? Zo wordt er niet eerlijk vergeleken. Ik zal maar even aannemen dat de site niet gesponsord wordt door Vodafone.
    Verder zal ik nooit op zo’n site inloggen met mijn provider wachtwoord, want zoals anderen zeggen moet je de site wel erg vertrouwen om dit te doen.

  • Erwin
    Posted 20/05/2009 11:39 am 0Likes

    Ik vind het toch wel dubieus dat je je inloggegevens van je provider zomaar moet invullen. Dan moet ik er maar op vertrouwen dat delaagsterekening.nl daar verder niets mee doet. En inderdaad dat deze gegevens niet onderschept worden door onwelwillenden. Vanuit privacy weet ik niet of dit wel zo lekker is, want delaagsterekening.nl kan ook zien met wie je gebeld hebt denk ik….

    Ik ga hier in ieder geval zo geen gebruik van maken, terwijl ik wel geinteresseerd ben.

  • Niwla
    Posted 12/05/2009 9:09 am 0Likes

    @Hans; Veel succes verder met de ontwikkeling van je site

  • Harm Aarts
    Posted 12/05/2009 1:42 am 0Likes

    @hans Verdorie dat is heel slordig. Ik begrijp goed dat je dit vervelend vindt en ik ben hard aan het werk om dit te herstellen.

    Het is echter niet helemaal correct om te stellen dat de inlog gegevens niet aan derden versterkt mogen worden. Dat mag wél maar jij bent verantwoordelijk.

    Desalniettemin is het ontbreken van SSL ondersteuning een onaangename nalatigheid. Zoals aangegeven werk ik er aan.

    @niwla Ik zal eens hard nadenken over hoe ik dat zou kunnen verwerken. Misschien is het een optie om dat aan te geven in de lijst met suggesties met behulp van een icoontje. 1 boogje voor matig internet, 2 boogjes voor goed internet, 3 boogjes voor de crème de la crème.

  • Niwla
    Posted 11/05/2009 9:30 pm 0Likes

    @hans: Ik kan me voorstellen dat je aan zou kunnen geven of je geen, weinig of veel gebruik wil maken van internet op je mobiel, want in de FAQ noem je bijvoorbeeld Web’n’walkPlus en als je er gebruik van maakt hoeveel waarde je dan hecht aan de snelheid daarvan. Daarin onderscheiden de verschillende providers zich behoorlijk. Uiteindelijk zullen alle providers dezelfde kant op gaan denk ik, namelijk: onbeperkt internet (fair use), maar tot die tijd zijn er best gradaties in de diensten die men aanbiedt.

  • Hans
    Posted 11/05/2009 6:28 pm 0Likes

    Het is bijzonder onveilig (en schandalig..) dat ze via een onbeveiligde verbinding (geen https) je inlognaam en wachtwoord vragen om (in mijn geval) bij Vodafone je rekeningen te kunnen downloaden. Voor je het weet zit je vast aan een nieuw 2-jarig contract omdat iemand met de onderschepte gegevens een nieuw abo-tje voor je heeft afgesloten. Bij je provider heb je geen poot om op te staan omdat ze uitdrukkelijk verbieden om je inlog en wachtwoord aan derden door te geven.

    Ik ben afgehaakt op de eerste pagina van deze “service”…. Ik hoop dat niemand serieus op deze werkwijze ingaat.

  • Harm Aarts
    Posted 11/05/2009 5:01 pm 0Likes

    Niwla. Goed dat te horen van je. Zou je mij kunnen vertellen wat voor jou belangrijk is qua mobiel internet? Is dat (geadverteerde) snelheid? Of dekking of misschien service? En hoe zou je dat vertalen naar een advies?

    Waar DeLaagsteRekening zich op richt zijn de harde, objectief meetbare waarden. Ik kan je precies vertellen hoe duur je tiende gesprek op je rekening is van 215 seconden naar een Telfort nummer onder de 674 verschillende abonnementen + bundels. Daar is niks subjectief aan. Wat ik _niet_ kan vertellen is hoe belangrijk jij dekking of service vindt. Hoe zou jij dat graag zien?

  • Niwla
    Posted 11/05/2009 3:19 pm 0Likes

    Helaas kijkt deze site (voor zover ik heb kunnen beoordelen) zoals zovelen naar het aantal smsjes en belminuten per maand. Voor mij persoonlijk geven de voorwaarden voor mobiel internet de doorslag bij het kiezen van een abonnement anno 2009. De rest is voor mij volledig bijzaak.

  • Harm Aarts
    Posted 11/05/2009 2:25 pm 0Likes

    Hoi Jeroen,
    Jij was erg snel bij! De site is net omgezet naar een andere server en je trof de site het in die 30 minuten downtime aan. Het spijt ons dat de omstandigheden zo samen liepen. De site doet het nu weer prima.

    DeLaagsteRekening gaat veel verder dan Telecomvergelijker. Op basis van jouw specifieke belgedrag wordt uitgerekend welk abonnement bij jou past. Het is dus een wezenlijk andere dienst dan Telecomvergelijker. Zij gaan niet verder dan een aantal belminuten en smsjes. Er wordt daarbij bijvoorbeeld geen rekening gehouden met de lengte van je gesprekken of met wie je veel belt. Dat doet DeLaagsteRekening wel. Je krijgt dus écht persoonlijk advies. Advies dat alleen voor jou geldig is.

  • Jeroen
    Posted 11/05/2009 1:42 pm 0Likes

    Website is op het moment niet te openen, maar een titel met een vrij grove spelfout motiveert (“Welk mobiele telefoon abonnoment past het …
    “) mij niet om de website nog eens te openen. En persoonlijk ben ik al erg tevreden op telecomvergelijker.nl

Comments are closed.