Een tekort aan Digital Coaches

Seth Godin gaat op zijn blog in op het tekort aan Digital Coaches.

Godin een marketeer met boeken als The Purple Cow en bedenker van termen als permission marketing, sneezer… ziet een tekort aan coaches die mensen helpen op het digitale vlak.

Hij noemt 3 dingen die hem opvallen:

  1. Digitale technologie, in het bijzonder computers en mobiele telefoons, kunnen je productiviteit dramatisch verhogen.
  2. Meer en meer gebruikers van digitale technologie zijn kleine bedrijven en individuen
  3. Het grootste deel van de gebruikers van digitale technologie begrijpen er niets van om het meeste te halen uit hun investering van tijd en geld.

Uitspraken als:

“Kan ik zo eenvoudig en gratis documenten delen met collega’s in een andere vestiging en klanten?”

“Is GMail gratis en heb ik dan meer dan 6 Gb opslag?”

“Kan ik zo snel en gratis met collega’s praten en videobeelden zien via Skype?”

Hoor ik regelmatig als ik zelfstandigen enkele mogelijkheden van Web 2.0 laat zien.

Godin mist op dit moment mensen die $100 (of EUR 100) per uur vragen om te luisteren naar wat jij doet, hoe jij het doet en je laten zien hoe je dat sneller en eenvoudiger kunt. Mensen die data organiseren en het op de juiste plek plaatsen. Ze maken bijvoorbeeld gebruik van copilot om je PC over te nemen en deze reorganiseren zodat het allemaal beter werkt.

Het is een nieuwe markt. Zit jij in deze markt? Meld je dan aan bij deze digital coaches lens op Squidoo…

What’s a digital coach?
A freelancer (individual) who usually works with entrepreneurs, small groups or companies to teach them how to dramatically improve productivity or market presence using technology.

For example, a digital coach might hook up your cell phone to be more powerful or teach you how to use blogs and Facebook to connect to your audience.

Bron: Seth Godin – A shortage of digital coaches

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

1 Comment

  • Annedien Hoen
    Posted 20/01/2008 1:42 pm 0Likes

    Interessant! Als Seth nou even z’n woordje omsmelt tot ‘lifehacker’ dan heb je ineens een nogal grote poel ‘digital coaches’. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het een oude-economie-gedachte vind, in een nieuwe-economie-setting, of dat het juist goed is om zoiets te vermarkten. Er zit natuurlijk wel gewoon business in :). Anderzijds kan je dramatisch veel geld besparen door zelf een informatieverzamelende lifehacker te worden in plaats van daar een dure coach voor in te schakelen. Het ont-emancipeert misschien weer, iets wat Web2.0 nou juist voorstaat. Maar goed, niet iedereen zal daar gemakkelijk zijn/haar weg in vinden en dan is het wel handig dat iemand die duizenden uren digitale ervaring in gecondenseerde vorm tot je beschikking staan.

    Lees ook eens over de Professioneel Vereenvoudiger op
    http://justienmarseille.blogspot.com/2006/01/nieuw-beroep-professioneel.html , volgens mij is dat beroep, op wat analoge elementen na, wel zo ongeveer wat een Digital Coach zou doen.

Comments are closed.