Bespaar tijd met templates voor Google Docs

In het dagelijks bedrijfsleven zijn er allerlei formulieren die van pas kunnen komen. Denk aan een factuur, de status van een project of een routeplanner. In veel gevallen kan het een flinke klus zijn om een formulier op te stellen met daarin de juiste informatie. Zou het niet handig zijn als je kant-en-klare formulieren had voor ontelbaar veel doeleinden? Maak kennis met de template-afdeling van Google Docs.

https://lifehacking.nl/werk-tips/presenteer-sneller-met-deze-powerpoint-hack/

Google Docs

Zoals de naam al zegt zijn templates, of sjablonen, kant-en-klare documenten waar gebruikers informatie in kunnen verwerken. Als je gebruik maakt van Google Docs, heeft Google een mooi overzicht van de populairste templates. Linksonder in het scherm kun je zoeken op taal, wel zo handig als je Nederlandse templates zoekt. Het enige wat je hoeft te doen is het vinden van de juiste template en op Dit sjabloon gebruiken te klikken. De template wordt nu automatisch in Google Docs geopend en is klaar om ingevuld te worden!

Templates screenshot

Je kan alle templates sorteren op allerlei categorieën en types. Zo kun je heel specifiek zoeken naar bijvoorbeeld de meest gedownloade templates voor Agenda’s en planningen, of de hoogst gewaardeerde template voor persoonlijke financiën.

Wat vind je van deze hack?
0Te gek2Leuk0Serieus?6Meh...12Stom

About Author

[plista widgetname=plista_widget_belowArticle]

2 Comments

  • p.L
    Posted 07/03/2018 10:06 am 0Likes

    Kun je ook zelf tamplates maken/ontwerpen?

    • Ike
      Posted 11/06/2018 2:06 pm 0Likes

      Alleen als je het deelt met een andere (tweede account), erg omslachtig vind ik.
      Jammer dat je een ‘template’ niet gewoon als template kunt opslaan.

      Maar je kunt het ook opslaan als bv ‘brief template’. Dan weer openen, bewerken en de optie kiezen op te slaan als ‘copie’ met de naam van het document, zodat het origineel niet overschreven wordt.

      Ike

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: