Lifehacker.com schreef hier al eerder over. Aangezien het mij veel plezier geeft, hier met enige vertraging een artikel over Office Tabs.
Inmiddels ben ik zo gewend aan browsers met tabbladen, dat het afkicken is als ik Office-producten gebruik. Het valt vooral op na het open van een paar Word-documenten, het overzicht is bij mij dan al snel zoek. Speciaal hiervoor is er een plug-in gebouwd die het mogelijk maakt om in Office met tabbladen te werken. Hierdoor blijf je in hetzelfde programma en venster werken, met net iets meer overzicht. Office Tabs is te downloaden voor: Microsoft Office 2010, 2007 en 2003. De tabbladen verschijnen in alle Office-programma’s zoals bijvoorbeeld Word, Excel en Powerpoint. Schakelen tussen de tabbladen kan met Ctrl + Tab.

Julian Vogelzang
@Alexander Ik weet niet welke versie van Office jij gebruikt maar de functie die jij noemt gebruik ik ook.
Je kun in ieder geval met Office 2010 een nieuwe Excel sessie openen zonder dat het een nieuwe tab wordt.
Ik doe dit door als je een tab open hebt, rechtermuisknop te klikken op het excel icoon op je taakbalk, daarna een nieuwe sessie openen.
Freerk Terpstra
@Alexander ja die functie verlies je, helaas.
@Chris: Vreemd, heb zelfde eigenschappen en bij mij werkt het goed.
@Googlde docs-discussie: Google docs is idd goed voor het delen van bestanden en samen eraan te werken. Zodra je echt iets met opmaak wil doen, adviseer ik echt Word etc. Gelukkig zijn er programma’s die het gemakkelijk maken om documenten uit Google docs eenvoudig naar je Word-omgeving te halen. Zal ik daar volgende week een artikel voor plaatsen?
@Applegebruikers: Helaas, geen ervaring mee, zal er vast zijn maar zou ik (ook) moeten zoek. Iemand anders misschien?
Alexander
Na een weekje gebruik heb ik de plugin weer verwijderd. Een (door mij) veelgebruikte functie om documenten naast elkaar weer tegeven (bv. Document1 links op het scherm en Document2 rechts), werkt niet meer met de tabs.
Chris
Deze plugin gaat helaas, nog, ten koste van de integratie van Word 2007 met Windows 7.
De verschillende documenten waren niet meer zichtbaar in mijn taakbalk en onlangs geopende documenten werden niet meer getoond achter het pijltje in mijn start menu. Het concept spreekt me echter wel aan, dus ik hoop dat deze twee min-puntjes in de toekomst opgelost zullen worden.
Hans-Jaap, het tonen/verbergen van de ribbon/lint kun je ook doen door dubbel te klikken op de actieve tab in de ribbon/lint.
AJ
Ben ook benieuwd, net als een andere gebruiker, of dit ook voor de nieuwste office voor mac mogelijk is.
En als we het dan toch hebben over het delen van documenten. Ik was hier laatst met Google mee bezig, maar die converteert alles. Wat is nou voor een kleine charitatieve instelling een goedkoop (gratis) en goed middel om documenten en informatie te delen? Een soort interne wikipedia dus… Suggesties?
JS
Beste AJ,
Probeer het eens met dropbox (dropbox.com).
Ideaal om allerhande documenten te delen. Het is gratis op de koop toe.
Groetjes.
Frank
Wie gebruikt er nog MS Word als je met Google Docs direct in de cloud kan werken?
Alexander
Iedereen die ook wil kunnen werken zonder actieve Internetverbinding 😉
Steven
Google Docs is perfect voor samwenwerken en online opslag, maar de aan de mgelijkheden van Word kan Docs (nog) niet tippen.
Antonie
Ook voor Office voor de Mac beschikbaar?
Hans-Jaap
Ideaal! Als ik een worddocument open wordt standaard het ‘lint’ verborgen nadat ik de tabbladen geïnstalleerd heb. Welke optie moet ik aan- of uitzetten om dit ongedaan te maken?
Alexander
Hallo Hans-Jaap, ik weet niet of het verborgen lint iets met Office Tab te maken heeft, maar in ieder geval heb je nu wat meer ruimte op je beeldscherm… 😉
Nee hoor, heel simpel: met Ctrl-F1 kun je snel in iedere Office applicatie het lint verbergen of weer weergeven. Het onthoudt de laatst gebruikte stand. Hoop dat dit je vraag beantwoordt.
Rogier
Even simpel als geniaal. Ik ga het gelijk installeren
Comments are closed.