Maak een "help"-bestandje

Als je vaak de telefoon opneemt en klanten te woord staat, heb je waarschijnlijk een paar gegevens die je bij de hand wilt houden. Prijzen, data, noem maar op. Daar kun je natuurlijk een papiertje voor op je bureau leggen, maar digitaal is netter en vaak makkelijker aan te passen.
Bij ons op kantoor gebruiken we een wiki voor het bijhouden van dat soort gegevens, maar wanneer het om echte snelheid gaat is een wiki nog wat te traag. Dus hebben we in Notepad een heel simpel tekstdocumentje gemaakt met alleen de écht belangrijke informatie. Omdat Notepad razendsnel kan opstarten is het snel genoeg voor gebruik bij de telefoon.
Het enige wat we nog hoefden te doen is een commando aanmaken in Fingertips met de handige naam “help” (of “h”) en klaar is Kees.

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

[plista widgetname=plista_widget_belowArticle]

7 Comments

  • Taco Oosterkamp
    Posted 31/10/2007 9:29 am 0Likes

    @Annedien – sorry, ik was blijkbaar wat onduidelijk.
    Wij gebruiken onze interne wiki voor het vastleggen van belangrijke informatie zoals checklijsten (daar hebben we er veel van :)), materiaallijsten, handleidingen, bestellingen.
    Maar we gebruiken de wiki ook voor het opslaan van prijzen, informatie over de lokaties waar we training geven, belangrijke telefoonnummers (bijvoorbeeld van die lokaties), restaurants en noem maar op.
    Die laatste informatie is soms heel handig om snel bij de hand te hebben aan de telefoon.
    Maar we doen geen CRM in een wiki.

  • Jeroen
    Posted 30/10/2007 10:43 pm 0Likes

    @Taco: handige tip, ga ik zeker gebruiken voor gegevens die ik niet dagelijks gebruik, maar wel handig zijn om bij de hand te hebben. Bijvoorbeeld postbusnummer of faxnummer. Hoef ik ook niet steeds een visitekaartje erbij te pakken 😉
    @Daniel: Fingertips gebruiken werkt voor mijn gevoel nog sneller dan een link in de taakbalk. Dan hoef je ook niet eerst je muis te pakken. Ik heb juist net alle snelkoppelingen van de taakbalk verwijderd, omdat ik ze toch niet meer gebruik

  • Marijn
    Posted 30/10/2007 8:51 pm 0Likes

    Ik zie in beide tips eigenlijk wel voordelen ! 🙂
    Goed bezig !

  • toni
    Posted 30/10/2007 7:21 pm 0Likes

    Ik heb al een tijdje een Notepad bestandje in mijn snelstart balk staan. Ik gebruik het niet voor aan de telefoon (maar na deze tip te hebben gelezen ga ik dat denk ik wel doen) maar om wat aantekeningen te bewaren en terug te halen als ik bepaalde websites bezoek.
    Tuurlijk, voor zoiets heb je ook ‘sticky notes’ programma’s (ook als firefox extensie), waarmee je digitale post-it memo’s op websites kunt plakken. Heel handig als je veel aantekeningen hebt. Maar de informatie die ik bewaar is in een paar regeltjes samen te vatten en daar hoef ik dan niet nog een extra programmaatje voor te installeren.

  • Annedien
    Posted 30/10/2007 4:55 pm 0Likes

    Wat een aparte manier van CRM, een wiki! Kan je daar meer over vertellen?

  • Daniel
    Posted 30/10/2007 2:37 pm 0Likes

    Als je het nog makkelijker wil maken en je hebt veel schermen (applicatie’s, internetexplorer’s, mail) openstaan, kun je ook een snelkoppeling van het betreffende notepad-bestandje in je werkbalk snelstarten (naast de startknop) zetten, ideaal scheelt weer een handeling om naar je bureaublad te gaan

  • Robbie Veldwijk
    Posted 30/10/2007 12:24 am 0Likes

    Zulk soort dingen zijn zeker handig want op je bureau vind je het toch nooit meer… Tenminste zou me niet voor kunnen stellen waar ik hem op mijn bureau zou moeten kunnen vinden…

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: