Nieuw document maken in Google Drive in 1 muisklik

Google Drive geeft de mogelijkheid om online te werken in verschillende typen documenten. Zo is er een tekstverwerker, een spreadsheet en een presentatie-programma. Alles wat je aanpast wordt direct opgeslagen op de servers van Google. Het is na afloop mogelijk om terug in de tijd te kijken wanneer wat is aangepast. Wanneer er meerdere mensen aan een document hebben gewerkt, kun je zelfs zien wie welke aanpassingen heeft gedaan.

Eén muisklik

Om een nieuw document te starten zijn relatief veel muisklikken nodig. Zo moet er eerst naar de Google Drive omgeving worden gegaan. Gevolgd door ‘Maken’ om vervolgens het gewenste type document te selecteren.

Google Drive Screenshot

Voor Chrome-gebruikers kan dit sneller. Het is namelijk mogelijk om linkjes naar de vier documenttypen toe te voegen aan de bladwijzerbalk. Ga hiervoor naar de Chrome Web Store en installeer de apps voor Google Documenten, Google Spreadsheets, Google Presentaties en Google Formulieren.

Nu worden de vier iconen toegevoegd aan de apps. Wanneer je een nieuw tabblad opent (selecteer onderaan een nieuw tabblad ‘Applicaties’ in plaats van ‘Meest bezocht’) staan de vier toegevoegde iconen. Deze kun je nu naar de bladwijzersbalk slepen. Klik je op één van deze iconen, dan opent spontaan een nieuw document om in te werken. Klik je met ctrl ingedrukt, dan opent het nieuwe document in een nieuw tabblad.

Screenshot nieuwtabblad

Met dank aan Manssen

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

[plista widgetname=plista_widget_belowArticle]

5 Comments

  • career advice
    Posted 15/07/2013 4:14 am 0Likes

    I want to to thank you for this great read!! I definitely loved every bit
    of it. I’ve got you saved as a favorite to look at new stuff you post…

  • keeping birds
    Posted 14/07/2013 9:30 pm 0Likes

    Thanks for finally talking about >Nieuw document maken in Google Drive in 1
    muisklik <Loved it!

  • Kicking a soccer ball
    Posted 16/06/2013 3:33 am 0Likes

    If you would like to take much from this paragraph then you have to apply these strategies to your won webpage.

  • Chauncey
    Posted 27/03/2013 6:50 pm 0Likes

    trażnika, który codziennie informował o Chauncey
    postępach w robocie cieśli, doskonalących rusztowanie w dziedzinie.
    – Owo prawda, że obecnie ustają? – spytał spośród
    rezygnacją rycerz. –
    Prawdziwość – ożywił się Kr.

  • Bert Breukers
    Posted 15/02/2013 3:29 pm 0Likes

    Vooral gebruik maken van een eigen formulier is zeer handig. Normaal gesproken wanneer je een uitnodiging stuurt via mail, moet je altijd per persoon checken of hij/zij wel of niet komt. Dit breng je over op bijvoorbeeld een spreadsheet programma voor je eigen overzicht. Wanneer je zo’n uitnodiging in het vervolg doet via het maken van een formulier, met daarbij de vraag (verschillende soorten vragen), wel of niet aanwezig, kun je deze versturen naar je contactpersonen via mail. Wanneer deze contactpersonen dit formulier via mail beantwoorden, krijgt de ontvanger een compleet overzicht via een spreadsheet, met daarop de gegevens NAW, komt wel of komt niet. Je hebt op één spreadsheet gelijk het overzicht van de mensen die wel of niet komen. Dit bespaart heel veel zoekwerk, dus veel tijd. Probeer het maar eens uit!

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: