Recensie: Calimeromarketing 2.0 in een eierdop – Karen Romme

Daar zit je dan… achter je eigen bureau. Je leest nog een keer je ontslagbrief door. Dan pak je je Kamer van Koophandel-inschrijving nog eens in de hand. Ja, het is echt zo. Je bent zelfstandig ondernemer. Goed in wat je doet, maar nu nog klanten die dat ook vinden. Tijd voor een stukje marketing.

Jij bent nog klein en zij zijn groot. Vanuit die gedachte bedacht Karen Romme het begrip Calimeromarketing. Haar belangrijkste boodschap: ga vooral niet in het klein nadoen wat de groten der aarde doen, maar bepaal je eigen koers en maak juist gebruik van het feit dat je een kleine zelfstandige bent. In haar nieuwste boekje ‘Calimeromarketing 2.0 in een eierdop’ (gemiddelde leestijd 1 uur) koppelt ze de mogelijkheden daarvoor van sociale media aan het verzorgen van de marketing van je eigen onderneming. En dat alles in netto slechts zo’n 50 pagina’s.

De kracht van het kleine boekje (kort en krachtig) is meteen ook de zwakte. Romme geeft belangrijke regels en uitgangspunten, waarvan een aantal zeker als open deur zullen klinken. Uit eigen ervaring kan ik ondertussen zeggen dat dat best zijn waarde heeft. Te vaak ‘ja’ zeggen, je presenteren als iemand die heel veel dingen kan (in plaats van de nadruk leggen op waar je echt goed in bent)… het blijft goed steeds opnieuw te horen en te lezen wat de valkuilen zijn. Maar voor meer diepgang en concrete uitwerking van de adviezen heb je toch echt meer pagina’s nodig. De waarde van ‘Calimeromarketing 2.0 in een eierdop’ ligt dan ook vooral in een eerste kennismaking met gedachten over marketing mét sociale media voor zelfstandigen.

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

1 Comment

  • Niels Gouman
    Posted 23/12/2010 1:06 pm 0Likes

    Heb dit boekje ook liggen, van de week maar eens even doorlezen 🙂

Comments are closed.