Ik zie veel mensen worstelen met het maken van een goede layout voor hun Word documenten. In Word 2007 is dat wederom simpeler geworden, maar welke versie van Word je ook gebruikt: met slimme documenten kun je waarschijnlijk aardig wat tijd besparen.
In de eerste post van deze serie schreef ik al over het toewijzen van sneltoetsen aan een stijl, maar het is niet handig om die stijlen of sneltoetsen voor elk document opnieuw te moeten instellen. Om nog maar te zwijgen van lettertypes, regelafstand en kop- en voetteksten.
Gelukkig is het vrij simpel om een nieuw sjabloon te maken in Word voor elk type document wat je vaak maakt (brief, offerte, factuur, voorstel, notitie). Daarna kun je op basis van dat sjabloon heel simpel documenten maken die er keurig uitzien. In no-time.
Een stappenplan om zo’n sjabloon te maken heb ik hier al eens beschreven.
Marjolijn
Haha, go Marsha!
Marsha
Normaal doe ik dit nooit, maar ik kan het niet nalaten om op die belachelijke reactie van Jan te reageren. Het is gewoon laf om op deze manier iets te publiceren. Dit wekt bij mij zo’n grote woede op. Heb jezelf weleens iets gepubliceerd wat van waarde is? Anders start jezelf een blog en kunnen anderen lekker op jou schieten. De aanval waar je mee begint is helemaal kansloos, hoop dat je in het dagelijks leven niet zo in het leven staat, dan neem ik aan dat je iedere dag op de bank zit.
@ Taco, enig idee hoe ik een automatisch versiebeheer aanzet in een word doc.?
Jan
Je bent echt fokked up. Je vult het internet met nutteloze rommels, die er al meerdere malen op staan. IK waardeer jou niet en je artikelen niet. Ze zijn inhoudsloos dom en ik zie dat je elke keer maar weer worstelt om het te vullen. Bij gebrek aan creativiteit moet je de pen doorgeven aan iemand anders.
Comments are closed.