Wees slim, lees (binnenkort) voor Dummies

De Dummies-reeks is wereldwijd razend bekend. Snel en makkelijk te lezen boeken die je wegwijs maken in allerlei onderwerper. In die reeks mag Lifehacking niet ontbreken, dus dat hebben we maar eens in orde gemaakt. In de eerste week van januari gaat de tekst naar de drukker en enkele weken later moet De Kleine Lifehacking voor Dummies het licht zien. Dit is jouw kans nog wat invloed te hebben op de inhoud daarvan!

In de reeks Voor Dummies verschijnt het boek over Lifehacking als “kleine”-uitgave. Het wordt een klein boekje met veel tips en adviezen over slimmer werken en leven met allerlei lifehacks. Maar het boek is nog niet af en er kan nog van alles bij. Dus hebben we de volgende vraag voor jou:

Wat hoort er per se in De kleine Lifehacking voor Dummies te staan? Dat kan jouw favoriete Lifehack zijn of iets dat je juist nog niet opgelost hebt waar je antwoorden op wil.

Reacties kunnen in de comments! De reacties die het boek halen, worden met naamsvermelding toegevoegd. Daar komen we op lifehacking.nl op terug.

Geen inspiratie nu? Er komt in het nieuwe jaar een weggeefwoensdag als we de boeken hebben, dus houd die in de gaten.

Wat vind je van deze hack?
1Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

5 Comments

  • Gerard
    Posted 03/12/2014 8:35 am 0Likes

    Alle vragen/verzoeken/etc die je per email verstuurt direct in een map ‘wachten op’ archiveren. 1x per week kijk ik deze map na en bepaal wat intussen is afgerond/beantwoord en welke email wellicht een ‘gentle reminder’ nodig heeft. op deze wijze kan ik ‘vergeten’ dat ik een vraag heb gesteld, terwijl ik toch kan bewaken of er al een antwoord is.

  • Alfons Biegstraaten
    Posted 30/11/2014 5:43 pm 0Likes

    Meer en meer vindt er een integratie plaats tussen de Office suite en zaken als OneNote. Het feit dat mij werkgever dit aanbiedt laat mij steeds minder keus over. … of toch niet. Het feit dat ik overal kan werken met Office365, waar ik ook ben, op ieder device, heeft me besloten over te stappen op OneNote. De integratie is zo hoog dat kriskras koppelingen mogelijk zijn. Een leverancier, één product, dat is de kracht. Ik ben geen Microsoft adept, maar het helpt mij wel.
    Stoppen met Lifehacking, dat niet, het is een levenswijze.

  • Martin Fase
    Posted 30/11/2014 12:16 pm 0Likes

    Ik zou in het nieuwe boek graag meer willen lezen over de indelingsconcepten. Wanneer gebruik je een map of wanneer een tag. Verder zou ik graag enkele voorbeelden willen zien. Ik zou ook willen weten hoe of ik een pdf document (of een gescand document) vanaf m’n computer in Evernote kan krijgen. Want dat is me nog steeds een raadsel. Succes met het schrijven van het boek. Hartelijke groeten, Martin

    • Peter
      Posted 30/11/2014 7:13 pm 0Likes

      Pdf in Evernote: nieuw notitie openen, titel typen en pdf in tekstvlak slepen. Klaar!

  • Jeroen Fridrichs
    Posted 26/11/2014 9:46 am 0Likes

    Altijd pen en papier op zak om aantekeningen of acties (in de GTD flow belanden deze thuis in de inbox om later te verwerken) op te schrijven.

    Recept: 1 A4 (110 gram) verdelen in 12 vakken. Deze uitsnijden en stapelen maar. Herhalen tot je een fijne stapel hebt.
    Alternatief: indexcards kopen bij bv de hema. Iets groter, maar goed te doen.

    Als pen gebruik ik een fisher space pen bullet. Klein maar erg fijn.

Comments are closed.