Weggeefwoensdag: De kleine Lifehacking voor Dummies

Na de 175 Lifehackingtips is er een nieuw boek(je) om je verder te helpen met lifehackingtips: De kleine Lifehacking voor Dummies (€ 8,95). Het is een uitgave die het sjabloon van de Dummies-reeks volgt, dus 10 hoofdstukken, korte paragrafen, kaders en tips en veel opsommingen dus snel te lezen. De nadruk ligt op Lifehacks die voornamelijk werkgerelateerd zijn. Mocht je geinteresseerd zijn in het boek, dan kun je als lezer van Lifehacking of de meereffect artikelen een exemplaar winnen.

Opzet van het boek

De kleine Lifehacking v#411
De kleine Lifehacking voor Dummies bevat voornamelijk adviezen die werkgerelateerd zijn. Denk aan tips rond dagindeling, met aandacht werken, sneller lezen, maild e baas blijven.
De hoofdstukken zijn:

  • Wat is lifehacking?
  • Mail: kan het wat minder?
  • Meer lezen in minder tijd
  • Je productiviteit opvoeren
  • Samen samenwerken
  • Wie schrijft die blijft
  • Blaken van gezondheid
  • Professioneel presenteren
  • Spullen: de uitrusting van Lifehackers
  • Tien sites om te volgen

In de hoofdstukken vind je inzichten rond de verschillende domeinen en hacks en apps en sites die je kunnen helpen slimmer en gemakkelijker dat wat je wil doen voor elkaar te krijgen. Het is een “kleine” Dummies dus elk blok is beknopt en vooral bedoeld als inleiding op een domein waar nog veel meer over te zeggen is.

Win een exemplaar

Voor de lezers van Lifehacking en de meereffect artikelen zijn er dankzij de uitgever van De kleine Lifehacking voor Dummies drie exemplaren te winnen.
“Slimme mensen lezen voor Dummies,” staat op de kaft van veel Dummies-boeken, dus de vraag is:

wat doe jij slim?

Je kunt je antwoord in het commentaar hieronder kwijt tot maandag 23:59 uur. Je leest daarna snel op Lifehacking wie de winnaars zijn.

Tell Us What You Think
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

0 Comment

  • Hans
    Posted 08/04/2015 12:34 pm 0Likes

    Ik kijk NOOIT naar voetbal. Dat scheelt heel, heel veel tijd, want je hoeft ook niet mee te praten met de collega’s en vrienden die het altijd maar over voetbal hebben…

  • Michelle
    Posted 07/04/2015 3:53 pm 0Likes

    Wat ik zelf vind dat ik slim doe is dat voordat ik aan een project begin ik me afvraag waarom ik dit project wil doen, met wie en wanneer ik er tijd voor heb. Zo is de kans een stuk kleiner dat ik een project begin wat ik uiteindelijk niet af kan of wil maken.

  • Hans
    Posted 07/04/2015 11:21 am 0Likes

    Ik gebruik texter zeer veel.

  • Louis de Wit
    Posted 07/04/2015 10:34 am 0Likes

    Hopelijk is dit boek simpel genoeg zodat ook deze dummie er verder mee kan. Daarbij gratis is goed!

  • Nathalie
    Posted 06/04/2015 10:33 pm 0Likes

    Ik woon 4 hoog zonder lift….dan moet je slim zijn en plannen wat wanneer mee te nemen naar boven of beneden.

    Verder gebruik ik de app ToDo op mijn telefoon. Verdeling in prive en werk. Bij prive heb ik dan naast de activiteiten die ik nog moet doen, diverse mapjes: boodschappen, boeken, films. Daar drop ik dan de dingen die ik moet onthouden. Leuk boek gezien hopla in mijn todo map. Boodschappenlijstje altijd bij me.

  • Gea
    Posted 06/04/2015 4:47 pm 0Likes

    Ik heb voor alles maar 1 slimme plek in huis. Van eten tot kantoorartikelen, van reservelampen tot gereedschap, van batterijen tot kleding, van dvd’s tot boeken, van kerstspullen tot inpakspullen, etc. Ik hoef zo op maar 1 plek te zoeken, en ligt het daar niet dan schrijf ik het op de boodschappenlijst.

  • Petra Dijck
    Posted 06/04/2015 1:39 pm 0Likes

    Ik doe de volgende dingen slim: Ik bedenk per activiteit hoe lang het gaat duren en stel een wekker in. Zo blijf ik goed bij de les, omdat ik het af wil hebben voordat de wekker gaat.
    Ik heb geinvesteerd in GTD, dat is het slimste wat ik ooit gedaan heb. Het scheelt me enorm veel tijd en stress en biedt me veel overzicht. Ik zal het mijn leven lang gebruiken.
    Ook heel slim: het Bambook dat ik op de kop getikt heb via jullie site. Zo praktisch dat je kunt uitgummen wat je hebt gedaan zonder dat het papier lelijk wordt. Je kunt het keer op keer gebruiken. Mijn hele GTD zit erin verweven.
    Ik ben zeer benieuwd wat voor slims “De kleine Lifehacking voor Dummies” mij nog te bieden heeft!

  • ronald graafland
    Posted 06/04/2015 11:33 am 0Likes

    Van leuke boeken die ik zie in de winkel een foto maken en in evernote opslaan. zo kan ik ze terugvinden.
    Als ik ze later nog steeds leuk vind dan pas kopen, want mijn hebberige boekenkast wordt anders steeds gevulder met meer ongelezen boeken.
    P.S. Dit kan je ook proberen je partner aan te leren die steeds met extra jurkjes, schoenen, gereedschap of andere gadgets thuiskomt die niet echt nodig zijn ;-).

  • Jurgen
    Posted 06/04/2015 9:41 am 0Likes

    Ik laat de emails die ik verstuurt niet automatisch opslaan in een map ‘verzonden items’. Enkel als de verzonden email belangrijke informatie bevat, typ ik ergens in het staartje van de mail [a] waardoor de mail via een eenvoudig in te stellen regel in mijn mailarchief belandt. Scheelt een hoop sorteerwerk later.

  • Marieke
    Posted 06/04/2015 9:23 am 0Likes

    Wat ik slim doe is Lifehackings lezen….

  • Kim
    Posted 06/04/2015 8:35 am 0Likes

    Ik gebruik IFTTT om een aantal acties automatisch te laten verlopen, bijvoorbeeld:
    – mijn man een berichtje sturen dat ik over een half uur thuis ben, als ik bij mijn werk vertrek
    – bonnen, nota’s en facturen die ik in mijn mailbox ontvang netjes op te bergen in Evernote
    – een terugbelafspraak in mijn agenda te zetten, als ik een telefoontje mis
    – het volume van mijn telefoon automatisch op stil te zetten rond bedtijd en ‘s ochtends weer aan te zetten
    – het volume van mijn telefoon op maximaal te zetten, wanneer ik’ m kwijt ben, zodat ik ‘m makkelijker terugvindt

  • Ergün
    Posted 06/04/2015 7:47 am 0Likes

    tal van zaken om op te noemen:

    1) gericht boodschappen doen dmv folders, maar helaas niet altijd tijd om de hele stapel door te nemen dus check ik op voordeelmuis.nl Hier kun je in de zoekbalk bijv. zoeken naar “pampers” (jaja, een van mijn duurste uitgaven) en zie ik een reeks komen waar deze op dat moment in de aanbieding zijn.

    2) ramen wassen kost enorm veel tijd, en nazemen met krantenpapier voorkomt strepen. Ik wil geen reclame maken maar probeer eens de Kärcher Ruitenreiniger WV50 plus, het is even sprayen met de meegeleverde sproeifles en de opzetstuk kun je wissen. Met de snoerloze window vac heb je je ruiten streeploos en druppelvrij schoon. Bespaart je enorm veel tijd en een dure ramenwasser

    3) Menigeen met een OV chipkaart kent het wel, je bent vergeten uit te checken of wilt je geld terugvragen bij vertraging danwel je reizen inzien. Met de ov butler heb je dit in no-time gefixt, check http://www.ovbutler.nl/ voor meer info

    4) notities opgeslagen en je bent ze kwijt? ik gebruik google keep, is een handige app waar ik mijn notities opsla waarbij je deze ook kunt voorzien van foto – audio. mocht je gsm kwijt zijn of gebrickt, dan kun je weer bij het installeren dmv je google account alles zo weer ophalen (mits je synchroniseert)

    Zo kan ik nog wel door blijven gaan…………..

    • Ivo
      Posted 08/04/2015 12:51 pm 0Likes

      Inmiddels is er ook een website die door een aantal vervoerders wordt ondersteund: http://www.uitcheckgemist.nl, ik ben er alleen niet achter hoe lang je hier terug in de tijd kunt, bij OV-butler is het namelijk maar 7 dagen.

  • Dennis
    Posted 05/04/2015 10:57 pm 0Likes

    NFC chip op mijn nachtkastje geplakt, waardoor mijn smartphone automatisch op vliegtuigmodus gaat en mijn wekker wordt ingeschakeld. In de auto ook een chip geplakt om bluethooth en flitsmeister aan te zetten.

  • Nico
    Posted 05/04/2015 10:02 pm 0Likes

    Wat ik slim doe: als ik spullen in een lift in moet laden, een post-it blaadje op het ‘oog’ plakken dat kijkt of er iemand in- of uitstapt. Dan blijft de liftdeur open staan. Kan ook op de reflector tegenover het oog.

  • Simon
    Posted 05/04/2015 9:58 pm 0Likes

    Slim niets doen.

  • Patrick
    Posted 05/04/2015 9:36 pm 0Likes

    Doelen concreet maken. Vertel een ander over jouw doel. Kun je het niet in 3 zinnen duidelijk maken.. Terug de tekenkamer in. Als je geen concreet doel hebt, waarom zou je dan ergens aan beginnen..

  • Catja
    Posted 05/04/2015 8:41 pm 0Likes

    Ik bewaar alles in mijn huis op een vaste plek, zodat ik nooit hoef te zoeken of stress heb, omdat ik iets niet kan vinden. Dit geeft rust in mijn hoofd.

  • Willy
    Posted 05/04/2015 8:18 pm 0Likes

    Om mijn gewicht op peil te houden en niet teveel te snaaien schrijf ik alles op wat ik eet. Zo kan ik mij makkelijk aan mijn taks houden en de kilo’s vliegen eraf. Schrijven is voor mij sowieso hét instrument om zaken onder controle te houden. Ook mijn stemming pimp ik ermee op als dat nodig is.

  • Rembert
    Posted 05/04/2015 8:08 pm 0Likes

    Op mijn laptop f.lux geinstalleerd zodat het blauw meer uit het scherm wordt gefilterd naarmate het later op de avond wordt – uiteindelijk zit ik tegen een behoorlijk oranje-rood scherm aan te kijken en dat levert heel gradueel steeds meer melatonine op. Kortom, eerder slapen, beter slapen, meer productiviteit en minder last van stijve nek / bovenrug. En dat helpt allemaal voor GTD. Enneh, Trello gebruik ik steeds intensiever.

  • Edward
    Posted 03/04/2015 7:54 am 0Likes

    Tja 1 van de meest slimme acties is om bijvoorbeeld websites zoals lifehacking.nl via rss te volgen. Ik leer toch nog steeds het meeste via andere gewone mensen.

    Het is allemaal niet zo spannend maar gewoon een kwestie van doen. Een todo lijstje in bijvoorbeeld Wunderlist helpt mij om gestructureerd zaken aan te pakken.

  • kaat
    Posted 02/04/2015 10:46 pm 0Likes

    Alles wat niet belangrijk is zo sterk vereenvoudigen dat er geen beslissingen meer nodig zijn. Zo hou ik energie over voor wat echt belangrijk is. Voorbeelden : op het werk eten (bedrijfsrestaurant), kledij beperken in aantal en alles combineerbaar (ik hoef er mijn hoofd niet over te breken), zoveel mogelijk gewoontes aanleren en routines : veel zaken zijn op vaste tijdstippen zoals ook de ‘fijne’ dingen als lezen, sporten, krant lezen. Deze staan vast in mijn routines. Zou hou ik evenwicht en wordt het niet in vraag gesteld. Zou hou ik de echte energie over voor wat echt nodig is : de problemen die zich sowieso voordoen op een dag.

  • Max_G
    Posted 02/04/2015 4:11 pm 0Likes

    Stukje dat ik gister schreef voor mijn cursusmateriaal:

    Volgens de stichting KijkOnderzoek keek de Nederlander in 2014 gemiddeld 200 minuten per dag televisie (3 uur en 20 minuten) per dag televisie. Ervan uitgaande dat je per dag acht uur slaapt en acht uur werkt, betekent het dat je dan ruim 40% van je vrije tijd voor de TV zit…

    Daar is dus heel wat tijd te winnen! Allereerst natuurlijk door kieskeuriger te worden in wat je bekijkt. Maar ook door TV-programma’s standaard een dag later te bekijken via een website of je eigen opname. Voordelen:
    • Je kijkt alleen naar programma’s die je tevoren hebt uitgezocht
    • Je vermijdt reclameblokken etc.
    • Je vermijdt wachttijd tussen programma’s die je beide wilt zien
    • Je kunt het doorspoelen als het niet interessant is
    • Je kunt het bekijken op een zelf te bepalen tijdstip
    • Je kunt op tijd naar bed, opblijven voor een programma hoeft niet
    • Als je zin hebt om TV te kijken heb je altijd iets dat het bekijken waard is.

    De actualiteit van programma is vrijwel altijd zeer betrekkelijk; als het een dag later al niet meer het bekijken waard is, kun je je afvragen of je er sowieso wel tijd aan moet besteden. Meestal gaat het erom dat je er met je vrienden of collega’s over te kunnen kletsen of iets dergelijks.

  • HansL
    Posted 02/04/2015 1:53 pm 0Likes

    Elke dag, bij opstarten en na lunch, staat op laptop gescheduled om naar updates voor Windows7 te zoeken.
    Zo hoef je bij afsluiten niet te wachten op downloaden klaarstaande w7-updates.

    • Freek
      Posted 03/04/2015 8:42 am 0Likes

      Dat kan slimmer. Even uitzoeken wanneer patch Tuesday is en daarop je schedule aanpassen.

  • Patrick
    Posted 01/04/2015 11:31 pm 0Likes

    Mijn tip voor dummies is een eenvoudige 2do lijst bijhouden met drie onderverdelingen:

    Doen

    Wachten

    Gedaan

    Dagelijks je Doen ‘s morgens doornemen en de acties van de dag bepalen. Wekelijks je Wachten doornemen en evt. reminders sturen.

    Afgehandelde acties knippen en plakken naar Gedaan. Nieuwe acties zijn snel toegevoegd en kan overal als je de lijst bijvoorbeeld in Evernote zet.

    eenvoudig // flexibel // sterk

  • pim
    Posted 01/04/2015 11:25 pm 0Likes

    Introduceer Yammer in de organisatie, zodat inkomende email wordt geminimaliseerd. Waarbij de inkomende post automatisch wordt gearchiveerd via regels. Automatisch reply op cc bericht; vragen worden beantwoordt indien aan mij gesteld.

  • Leander Stellemans
    Posted 01/04/2015 9:56 pm 0Likes

    Met AnyList samen lijstjes bijhouden in real time. Ideaal als je boodschappen doet.

  • Steven Mahieu
    Posted 01/04/2015 9:53 pm 0Likes

    Ik spaar tijd door niet aan wedstrijden op websites mee te doen… Al zal ik nu misschien wel naar de winkel moeten voor dat boek 😉

  • Desiree
    Posted 01/04/2015 9:42 pm 0Likes

    Ik train en volg mijn natuurlijke gevoel voor tijd. Niet, of zo min mogelijk op de klok kijken dus! Dit maakt dat ik steeds bewuster ben (moet zijn ) van het hier en nu, en hoe lang ik over activiteiten doe. Ik raak minder afgeleid door verleden of toekomst. Koppel dat aan allerlei life hacking-tips, ga niet harder werken dan je aankunt et voilà. Rust in de kop.

  • Wim Dieke
    Posted 01/04/2015 9:36 pm 0Likes

    Ik doe het volgende slim: post hier een berichtje zodat het boek krijg om beter te lifehacken

  • Serena
    Posted 01/04/2015 5:51 pm 0Likes

    Als het maar even kan thuis werken. Geen afleiding door vragende collega’s, ik kan mijn eigen muziek draaien en heb twee keer zoveel productie als op het werk.

  • Sanna
    Posted 01/04/2015 4:42 pm 0Likes

    Tandenpoetsen en plassen onder de douche, scheelt water.

  • Bart
    Posted 01/04/2015 4:28 pm 0Likes

    Ik ben de fanatiekste lunchwandelaar van onze afdeling.
    Zeker drie dagen per week ga ik tussen-de-middag mijn boterhammen al lopend in het park of lopend door de wijken bij mijn werk opeten.
    Het is letterlijk ‘adem halen’. Lopend mijn hoofd leeg maken.
    En omdat ik zowat het hele jaar een regenbroek meenemeem in mijn tas, kan ik ook met de meeste regen of andere neerslag genieten van de buitenlucht.

  • Desiree
    Posted 01/04/2015 4:12 pm 0Likes

    Nooit de (werk)dag beginnen met de mail. Ik bekijk de mail alleen aan het einde van de morgen en aan het einde van de middag. Wanneer ik een mail aan het beantwoorden ben terwijl de telefoon gaat of iemand mij iets komt vragen, eerst even de mail afmaken en daarna pas de telefoon opnemen of de vragende persoon binnenlaten. Het geeft niet wanneer je te laat bent voor de telefoon want voor belangrijke zaken bellen ze wel terug!

  • Tony
    Posted 01/04/2015 3:45 pm 0Likes

    Slim zijn bij doe-het-zelf klussen:
    – Post-It dubbelvouwen en onder het te boren gat plakken, zodat het stof in Post-it -“bakje” valt
    – Aangezien ik dikke vingers heb, kleine spijkertjes met wasknijper vasthouden. Scheelt pleisters en voorkomt gevloek ;-).

  • Patrick
    Posted 01/04/2015 3:44 pm 0Likes

    Omdat mijn vrije tijd schaars is, maar ik toch veel series kijk (noem het een hobby :)):

    Ik gebruik VLC-player en kijk series 20-30% sneller dan normaal. Dit verbetert niet alleen mijn begrip van de Engelse taal, maar ik houd zo’n 30% tijd over om anders in te vullen (nog een aflevering House of Cards dan maar :)).

    gr
    Patrick

  • Anita H.
    Posted 01/04/2015 2:36 pm 0Likes

    Vanwege huidproblemen (veel last van puistjes, ontstekingen) moet ik mijn kussensloop vaak verwisselen. Bij verschonen bed doe ik er meteen ‘n aantal om mijn hoofdkussen. Zo kan ik om de 4 dagen “afpellen” (uiteraard gebruik ik voor- en achterkant, dus ik lig 2 nachten op hetzelfde stof zeg maar).

  • Onno Karman
    Posted 01/04/2015 12:43 pm 0Likes

    Een tip die ik van Tim Feriss heb: alle telefoontjes die je moet plegen, opsparen en doen terwijl je een gezonde wandeling maakt. Er is geen reden om het zittend achter je bureau te doen.

  • Patrick
    Posted 01/04/2015 12:41 pm 0Likes

    Ik hield altijd enkele sokken over. Waar blijven al die andere? Toen zag ik dat bij mijn werk alle TLbalken tegelijkertijd vervangen werden. Dat doe ik nu ook bij mijn sokken. Ik draag zwarte sportsokken van de HEMA. Die koop je per 5. En passen overall bij. Daar heb ik 10 paar van. Als er één op is, zijn ze allemaal op, omdat ik ze allemaal gelijkertijd heb gekocht en allemaal gelijktijdig verslijt. Ik hoef nooit meer sokken bij elkaar te zoeken 🙂

  • Rich
    Posted 01/04/2015 12:10 pm 0Likes

    Ik spiek bij collega’s en mensen in mijn omgeving die het (zover ik kan zien) slimmer doen, en kopieer hun gedrag.

  • Lucy Kuijk
    Posted 01/04/2015 11:47 am 0Likes

    Tja. Van alle reacties die hier geplaatst zijn, kan ik alleen maar stil worden.
    Ik had nu mijn was in de machine moeten doen (en daarna weer aan mijn bureau verder werken, ik werk thuis). In plaats daarvan reageer ik op een post over slimmer werken …
    Kortom: de theorie is mij volledig bekend (denk ik), maar de praktijk is weerbarstig.
    Ik zou dus wel graag willen lezen of de schrijvers van het boekje daar ook oplossingen voor bieden, want ik wil weleens uit de rol ‘bewust onbekwaam’.

  • Claudia Meijer
    Posted 01/04/2015 11:36 am 0Likes

    Wanneer ik na een lange dag thuis kom zet ik eerst mijn bakje eten in de magnetron (want: hongerig!), pas nadat ik gegeten heb ga ik eens rustig koken. Koken doe ik in porties van 4 personen, 1 bakje gaat in de koelkast voor de volgende dag, de andere drie gaan in de vriezer voor andere dagen.
    In de vriezer heb ik alleen maar zelfgemaakte gezonde maaltijden (vind ik zelf dan). En nog best veel keuze – en dat met 3x koken in de week.
    Ook al is het laat geworden, druk ben of “hangry” thuis kom: ik hoef niet eens te wachten op de pizzakoerier en me niet afhankelijk laten zijn van een snelle vette hap.

  • Peter
    Posted 01/04/2015 11:34 am 0Likes

    Al mijn werk altijd delen met collega’s zodat je elkaar kan helpen. Dit scheelt heel veel tjid en ook stress mocht je een keer ziek zijn.

  • Gerard
    Posted 01/04/2015 11:33 am 0Likes

    Via rss feeds (Feedly!) in 1 opslag websites in de gaten houden die mijn interesse hebben. Geen oeverloze polonaise langs allemaal websites die interessant zijn.

  • Rick
    Posted 01/04/2015 11:20 am 0Likes

    deze website toevoegen tot je standaard pagina’s zodat je niets meer mist.
    Elke keer als ik mijn browser start krijg ik mijn mailbox maar ook jullie pagina te zien.

  • gusta van strijen
    Posted 01/04/2015 10:23 am 0Likes

    Zware pakketten die worden gebracht, met een stok met haak(zoals gebruikt om ramen open te zetten) slepen over de (gladde) vloer ipv tillen.

  • Ivo
    Posted 01/04/2015 10:20 am 0Likes

    Wat doe ik slim; lid zijn van de lifehacking nieuwsbrief waardoor ik o.a. op de hoogte ben van de weggeefwoensdag acties en mee kan doen met de weggeefwoensdag acties. Waarschijnlijk ga ik nog meer slimme dingen doen als ik dit handige boekje win!

  • Eline
    Posted 01/04/2015 10:19 am 0Likes

    [w] = Ik wacht op je

    Om die [w] te promoten en uit te leggen hoe dat precies werkt, is er een beschrijving geplaatst op http://waiting-for.com Mocht je met Outlook werken: kijk er eens naar.

    • Herrick
      Posted 01/04/2015 3:58 pm 0Likes

      Ik zet mezelf in de bcc en via een regel komt die mail automatisch in de wachten op mailbox. Via de weekly review kom ik de mail vanzelf weer tegen. Zelfde principe, maar naar mijn idee nog net wat sneller.

  • Ik wil het slimmer doen
    Posted 01/04/2015 10:17 am 0Likes

    Ik doe helemaal niks slim, ben dus een echte Dummie 😉

    Tijd om me met het boek te kwalificeren als Slim.

  • Gerard
    Posted 01/04/2015 10:12 am 0Likes

    Post die ik ontvang na open direct afhandelen, gestructureerd opruimen. Dan heb je het maar één keer in je handen en kan je het makkelijk terugvinden. Nooit meer zoeken in stapels op de bureau.

  • Machiel
    Posted 01/04/2015 10:02 am 0Likes

    Ik parkeer in een haaks parkeervak altijd achteruit in. Makkelijker, logischer, zuiniger én veiliger dan andersom. Ik zou graag zien dat meer mensen dit deden, want er is eigenlijk geen reden om het niet te doen.

    • Karla
      Posted 09/04/2015 5:53 pm 0Likes

      Machiel,
      dat zie ik mannen vaak doen. Leg mij eens uit wat er makkelijker aan is? Voor mij is achteruit rijden moeilijker dan vooruit. Dus rijd ik liever vooruit erin en achter eruit. Dat vind ik nou logisch.
      Misschien is het makkelijk dat je direct weg kan rijden, maar om dat te bereiken maak ik het mij dus eerst moeilijker bij het inparkeren. Dat weegt er voor mij niet tegenop!

  • Sven
    Posted 01/04/2015 9:58 am 0Likes

    Programma’s:
    Launchy – met een enkele toetsen kan je via deze simpele tool elk gewenst programma/website opstarten. Deze tool leert ook van je eerder gemaakte keuzes en hoe vaker je de tool gebruikt hoe sneller het weet wat jij wil doen. Als je bijvorobeeld Chrome wilt opstarten zal je de eerste keer nog Chrome moeten intoetsen. De tweede keer zal het programma genoeg weten bij de eerste leters Chr en utieindelijk hoef je alleen nog maar C in te typen en hij zal de matchende optie(s) laten zien.

    Everything – in windows zoeken naar bestanden is vaak tijdrovend, maar met deze tooling is het een eitje. Al je bestanden worden geindexeerd. Oftewel, everything maakt een aparte lijst om snel door jouw bestanden te kunnen zoeken. Zo heb je in 1 seconden wat je wil hebben.

  • Sven
    Posted 01/04/2015 9:51 am 0Likes

    Je was uit de wasmachine direct aan kledinghangers ophangen. Je kunt het direct van je waslijn in de kast hangen. Strijken is bij de meeste kledingstukken niet nodig, omdat het strak opdroogt.

    T-shirts, truien en broeken hoef je dan niet te strijken. Uiteraard wel blouse en/of een jurk.

    Groetjes,

    S

  • Pepijn
    Posted 01/04/2015 9:47 am 0Likes

    Elke week mijn eigen koffiebonen branden, zodat elke ochtend een feest is met verse koffie.

    • Arjan Broere
      Posted 01/04/2015 11:05 am 0Likes

      Hi Pepijn,

      Hoe brand je je eigen koffiebonen? Heb je een foto of url?

      Groet,

      Arjan

      • Pepijn
        Posted 02/04/2015 1:09 pm 0Likes

        Beste Arjan,
        Branden doe ik met een Gene cafe. Het is een proces waarbij je van groene koffiebonen, drinkbare koffiebonen maakt. Hierdoor heb je gegarandeerd verse koffiebonen. Het proces is bijna hetzelfde als popcorn maken. Foto heb ik naar je gemaild.

  • Olaf Stempels
    Posted 01/04/2015 9:45 am 0Likes

    mails die in cc aan mij gezonden worden pas lezen wanneer er vragen naar zijn. Ze automatisch verplaatsen naar een aparte map.

  • Freek
    Posted 01/04/2015 9:25 am 0Likes

    Eén keer per kwartaal de stapels in je kledingkast omdraaien en je garderobe is weer als nieuw!

Leave a comment

[wpterms id="3193"]