Thymer eindigt betaperiode en lanceert abonnementsvormen

Thymer is één van onze lievelings webapplicaties. Ben je op zoek naar een online projectmanagement-instrument, dan kunnen we zeker Thymer aanraden. We hebben er al een uitgebreide handleiding over geschreven waarmee je direct aan de slag kunt (al zitten hier niet alle nieuwe features in van de laatste tijd) en de ontwikkelaars aan de tand gevoeld over het GTD-aspect van Thymer. Vanaf vandaag is Thymer uit de beta-periode en lanceren ze met een aantal interessante abonnementen.

Thymer abonnementsvormen

Natuurlijk blijft er een gratis versie (“for procrastinators”) maar deze heeft niet heel veel mogelijkheden. Voor slechts één Randstadbiertje per maand heb je al de Professional versie (“For Lifehackers and busy people”) waar je onder andere herinneringen mee kunt instellen en een timetracker tot je beschikking hebt. Voor teams heeft Thymer ook zeer aantrekkelijke abonnementen die je zeker geen rib uit je lijf kosten als je serieus met taakmanagement en projecten bezig bent. Bij de teamabonnementen heb je zelfs nog de mogelijkheid om voor een specifiek aantal gebruikers een abonnement af te sluiten. Voor de huidige Thymer-gebruikers die een beta-account hebben geldt ook nog eens een extra 25% lifetime korting als ze de komende 7 dagen een betaalde account nemen. Op de blog van Stunf kun je meer lezen over de nieuwe features.

Onze auteur Patrick Mackaaij heeft tijdens de beta-periode uitgebreid kunnen testen. Van de manier waarop Thymer deze feedback verwerkt kan menig bedrijf nog wat op steken:

  • Het geven van feedback is erg laagdrempelig. Je klikt op feedback, typt in het grote tekstveld en klikt op Send.
  • Binnen 24 uur ontvang je op alles een reactie en waren de bugs opgelost. Met betrekking tot functionele vragen en wensen krijg je een erg goede inhoudelijke terugkoppeling over het hoe en waarom of de globale functionele planning.

Op de blog  van Patrick kun je meer informatie vinden over de nieuwe features in Thymer

Wat vind je van deze hack?
0Te gek0Leuk0Serieus?0Meh...0Stom

About Author

10 Comments

  • Frank Meeuwsen
    Posted 08/11/2009 5:45 pm 0Likes

    @Lionbridge ik ben weer eens naar Toodledo gaan kijken en ik denk dat ik nog een hele oude versie in mijn hoofd had. Want ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de mogelijkheden. Zelfs een import van RTM is mogelijk. Geen ideale conversie, moet nog een hoop zelf doen, maar wat Toodledo van RTM onderscheidt is dat het in zichzelf al GTD ondersteunt met projecten en context. In RTM blijft dat wat gedoe. RTM heeft een prettige keyboard ondersteuning, die moet ik bij Toodledo nog goed testen. Die twee zijn voor mij persoonlijk erg belangrijk, evenals goede mobiele support. Toodledo wint daar ook met een offline app. Die dan wel weer 4 dollar kost maar OK. Dus het zou zo maar eens kunnen dat ik na bijna een jaar RTM weer overstap op wat anders 🙂 Niet dat ik dan daardoor weer meer georganiseerd zal zijn per direct, maar de omstandigheden verbeteren wel!

  • lionbridge
    Posted 08/11/2009 1:24 pm 0Likes

    Op http://www.toodledo.com/info/compare.php staat een nuttige vergelijking van de meeste programma’s op de markt. Voor $14.95 jaar kun je met Toodledo Pro bijna alles (ook samenwerken) en voor $29.95 jaar met Toodledo Pro+ echt alles.
    Het is een beetje flauw van Toodledo dat ze de betaalde versie van Remember the Milk er niet in hebben gezet: voor $ 25 jaar is dat ook een zeer uitvoerige oplossing terwijl je met de gratis versie al kunt samenwerken.

  • Wim (Thymer)
    Posted 08/11/2009 12:47 am 0Likes

    Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik zal proberen op alle punten in te gaan:

    Allereerst, de prijzen hebben we niet verhoogd hoor, de korting prijzen waren voor de beta-testers.

    De team accounts die we tot nu toe hebben zijn inderdaad vooral gericht op (kleine) bedrijven. In deze categorie zijn we zeker niet de duurste, en omgerekend per teamlid denken we ook voor kleinere bedrijven betaalbaar te zijn, met teams vanaf 12 eur/m.

    Over de ‘conservatie blik’ van “lionbridge”: dat valt wel mee hoor :)! Feit is wel dat we inderdaad eerst begonnen zijn met een geïntegreerde oplossing te bieden voor complete teams (vaak dus in een bedrijf setting). Dit is een lastige keuze geweest, maar we denken dat het makkelijker is om daar te beginnen. We zijn zeker van plan om ook een goede oplossing te bedenken voor losse netwerken die af en toe wat projecten delen.

    Het bepalen van de prijs is natuurlijk altijd lastig. Er zullen altijd tools te vinden zijn die goedkoper of gratis zijn, dat geldt voor elk product. Puur concurreren op prijs is een beetje een “race to the bottom”, iets wat andere gevestigde partijen dan langer vol gaan houden dan wij. We proberen daarom een tool te maken waarvan we hopen dat het vriendelijker is in het gebruik en nog meer tijd bespaart. Door de reacties tot nu toe hebben we het idee dat we een redelijke richting hebben gekozen door een beetje in het midden te zitten. Zoals gezegd, er zijn gratis en goedkopere varianten te vinden, waarbij we willen concurreren op kwaliteit. Maar we zijn ook zeker niet de duurste! De voorbeelden die hierboven zijn genoemd lijken zich wat minder te richten op teams in bedrijven. Voor een tool als Nozbe, dat wel aangeeft een “Business” optie te hebben, is de goedkoopste team optie ook niet lager. Voor een groot aantal bekende PM tools betaal je ook vaak meer (al geldt natuurlijk voor de Amerikaanse tools dat voor de Europeanen de dollar nu wel gunstig is :). Het grote verschil lijkt me dus vooral zitten in de doelgroep van de applicatie, maar zoals gezegd zullen we ook proberen voor het samenwerken aan losse netwerk-projecten een goede oplossing te vinden: er zijn voorlopig nog genoeg uitbreidingen waarmee we Thymer wilen blijven verbeteren.

    In ieder geval bedankt voor jullie feedback; andere vragen en suggesties zijn altijd welkom.

  • Frank Meeuwsen
    Posted 07/11/2009 8:01 pm 0Likes

    @cysoon @lionbridge jullie comments snijden zeker hout, ik ben eerlijk en had nog niet goed gekeken naar de losse netwerk-projecten die inderdaad meer en meer aan de orde zijn tegenwoordig. Ik ben benieuwd wat men bij Stunf hier over vindt.
    PS: Ik ondersteun inderdaad graag webapplicaties die uit eigen land komen, waaronder Thymer. Maar op dit moment maak ik er geen gebruik van.

  • lionbridge
    Posted 07/11/2009 6:54 pm 0Likes

    Je had van lifehacking.nl (Frank Meeuwsen) een kritischer houding mogen verwachten. Niet alleen liggen Thymers tarieven ver boven andere net zo goede programma’s op de markt, wat het in deze vorm succesvol voortbestaan van één van zijn “lievelings webapplicaties (sic)” nogal onwaarschijnlijk maakt, erger is dat de tarievenlijst van stunf een conservatieve blik op werk en maatschappij verraden. Ze willen het van 15 euro per maand betalende bedrijven hebben, en gaan dus voorbij aan het losse netwerk & multi task werken waarvoor lifehacking.nl vaak in de bres springt. Voor 4 euro per maand mag je wel in je eentje met je lijstjes klooien, als je iemand bij één project wilt betrekken schiet je naar 15 euro per maand, wat m.i. echt niemand uit de losse netwerk multy task doelgroep wil betalen. De les hieruit is dat het in elkaar sleutelen van een applicatie en het opstellen van een aantrekkelijk marketing-plan twee verschillende dingen zijn, en dat je door het tweede slecht (amateuristisch) te doen, je al het mooie van het eerst te niet doet.

  • cysoon
    Posted 24/10/2009 4:30 pm 0Likes

    @Frank; 3 euro per maand is niet veel, maar als je met teams wilt werken is het vanaf 15 euro per maand. En dat vind ik weer net teveel.
    Het zal het geld waarschijnlijk wel waard zijn. De interface is gewoon super.
    Privé zal ik het ook zeker blijven gebruiken, echter had ik gehoopt het voor het bedrijf waar ik werk een mooie tool zou zijn…
    We hebben een internationaal team (zijn wel klein bedrijf) en dan zou Thymer misschien een goede tool zijn om taken in een gebruikersvriendelijke interface te delen.
    Als ik het vervolgens vergelijk met http://www.toodledo.com / http://hiveminder.com / http://www.nozbe.com / http://voo2do.com, dan heb ik mijn bedenkingen of de prijzen wel ‘markt-conform’ zijn. Ja, ik weet de interface is duidelijk anders (lees: minder) dan bij Thymer.
    Hebben ze geen ere account met alle toeters en bellen en 0 euro per maand? (Grapje…)
    Ik wens de jongens achter Thymer wel heel veel succes!

  • Joram
    Posted 22/10/2009 8:48 pm 0Likes

    Ziet er goed uit. Wij zijn ook op zoek naar zoiets. Echter, hoe zit het met documentenbeheer? Zit dat er ook in? En wij zoeken iets wat ook communiceert / kan communiceren met Subversion, zodat ticket/bugafhandeling ook geïntegreerd is. Iemand een idee of Thymer daar ook aan voldoet of aan gaat voldoen?

  • Willem Buising
    Posted 22/10/2009 4:47 pm 0Likes

    De pijzen zijn ineens verhoogt! maar 4 / 20 / 52 euro ipv de screenshot hierboven. Beetje jammer!

  • Frank Meeuwsen
    Posted 22/10/2009 1:31 pm 0Likes

    @Cysoon waarom is 3 euro per maand zo hoog voor je? Daarmee kun je al direct aan de slag. Voor teamabonnementen zijn ook verschillende prijzen beschikbaar die berekend naar prijs per persoon zeker te behappen zijn. Wat zou voor jou dan een redelijke prijs zijn voor de professional versie?

  • cysoon
    Posted 22/10/2009 1:27 pm 0Likes

    Ik vind het jammer dat de prijzen zo hoog zijn…
    En dat de mogelijkheden van de gratis versie zo minimaal zijn ;(

Comments are closed.