Zo schakel je je huistelefoon door naar je mobiel

Oké, buiten je ouders en die verwarde ouwe man op de hoek heeft niemand nog een vaste huistelefoon, maar goed. Stél dat je – in het hypothetische geval dus – thuis nog een vaste aansluiting hebt met een 010, 020, 030, 040, 050 of daarvan afgeleid netnummer en je verwacht een belangrijk telefoontje, maar je moet ook écht de deur uit! Wat dan?! Well, dan moet je hem dus doorschakelen naar je mobiel… Hoe, dat leggen we hieronder uit.

Doorschakelen is super simpel

Anders dan met een mobiele telefoon kun je je huistelefoon niet altijd met je meenemen. Via een doorschakeling naar je smartphone kun je echter toch bereikbaar zijn. Gelukkig is dat doorschakelen naar mobiel vaak simpel. Sterker nog: het werkt bij de meeste providers in de basis vaak precies hetzelfde. Je draait een bepaald nummer in combinatie met een asterisk en/of een hekje.

Ook bieden veel providers je tegenwoordig de mogelijkheid om het doorschakelen online te regelen. Dat heeft natuurlijk het voordeel dat je zelfs vanaf een terrasje in de zon je telefoonzaken kunt regelen.

Hieronder lichten we het doorschakelen van je vaste lijn naar mobiel uit voor twee providers: KPN en Ziggo.

Doorschakelen met KPN

KPN geeft je drie verschillende opties bij het doorschakelen van je vaste telefoon naar een ander nummer. Deze opties werken allemaal op dezelfde manier. Het enige verschil schuilt in de code die je moet intikken.

  1. Om je telefoon direct door te schakelen, toets je *21* in. Toets vervolgens het telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #. Toets #21# in om het doorschakelen uit te zetten.
  2. Om je telefoon door te schakelen na vijf keer overgaan, toets je *61* in. Toets vervolgens het telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #. Toets #61# in om het doorschakelen uit te zetten.
  3. Om je telefoon door te schakelen wanneer je in gesprek bent, toets je *67* in. Toets vervolgens het telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #. Toets #67# in om het doorschakelen uit te zetten.

Je kunt het doorschakelen ook aan- en uitzetten in je MijnKPN-omgeving. Je kunt daarbij eveneens aangeven na hoeveel keer overgaan er doorgeschakeld moet worden.

Doorschakelen met Ziggo

Bij Ziggo werkt het doorschakelen van je vaste lijn eveneens met codes. Anders dan bij KPN is het doorschakelen bij Ziggo echter altijd direct. Met andere woorden: je kunt er niet voor kiezen om de telefoon eerst een paar keer over te laten gaan.

  1. Om je telefoon direct door te schakelen, toets je *21* in. Toets vervolgens het telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen en sluit af met #. Wacht op een gesproken bevestiging en verbreek de verbinding. Toets #21# in om doorschakelen uit te zetten.
  2. Om je telefoon naar een ander nummer door te schakelen wanneer je in gesprek bent, toets je *67*telefoonnummer# in. Liever doorschakelen naar voicemail? Gebruik dan 67*1233#. Toets #67# gevolgd door 1233# of het gekozen telefoonnummer# in om doorschakelen uit te zetten.
  3. Om je telefoon door te schakelen wanneer je niet opneemt, toets je *61*telefoonnummer# in. Ook hier biedt Ziggo weer een voicemail-optie in. Gebruik daarvoor *61*1233#. Toets #61# gevolgd door 1233# of het gekozen telefoonnummer# in om doorschakelen uit te zetten.
Wat vind je van deze hack?
14Te gek9Leuk1Serieus?4Meh...7Stom

About Author

3 Comments

  • Avatar
    Van Puffelen
    Posted 19/02/2020 4:51 pm 0Likes

    Ik laat mij niet doorverbinden van mijn vaste naar mijn mobiel. Ben vaak niet thuis. Wordt alleen maar gebeld door marketingbureaus en oplichters die “namens Windows”bellen. Ben ik zo lekker vanaf.

  • Avatar
    Uri
    Posted 26/01/2020 6:34 pm 0Likes

    Let er bij Ziggo goed op welk abonnement je hebt voor je vaste telefoon, anders kost een uur doorgeschakeld gebeld worden je zo 8 euro. Jij betaalt namelijk voor de verbinding van je vaste telefoon naar je mobiel.

  • Avatar
    T.S.Meina
    Posted 11/12/2019 9:12 am 0Likes

    Ook bij Ziggo is het mogelijk de telefoon 5x over te laten gaan en dan doorschakelen naar mobiel.
    Even met de klantenservice bellen.

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: